Gå til innhold

Trenger tips til hårklipp, jente 15 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei søt tulle med mye hår, og luggen må jo derfor klippes innemellom, men det er blitt en kamp!!!

For en stund siden satt hun fint og såg seg i speilet, men i dag fikk vi klippet 1/4, så slo hun seg helt vrang og måtte til slutt holdes rolig for at luggen skulle bli sånn noelunde.... Har ikke lyst at det skal bli en kamp, tips mottas med takk :-)

- og når kan vi ta hun med til frisøren, når kan eg tro at hun sitter stille lenge nok til at de får gjøre jobben sin???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj! Når jeg leser dette innlegget, priser jeg meg lykkelig for at vesla ikke har så mye hår ennå (15 mnd.). Tror nesten jeg hadde satt det opp i en spenne til hun var tenåring, jeg.. puh! ;O)

Skrevet

hehe, jeg har samme problemet, i tillegg til at vesla tar spenner og hårstrikk utav igjen med en gang :) Hun er 21 mnd, og en veldig bestemt ung dame :) Luggen skal klippes en gang før jul, men jeg må gjøre det når samboer er hjemme, og kan hjelpe meg med å holde :D

Skrevet

Jeg har litt tröbbel med sveisen til snuppa mi også, men forsöker å íkke gjöre det til en kamp. Jeg grer håret og setter i strikk når hun er opptatt med noe annet og sier ikke så mye om at jeg skal stelle hår. Pröv å la henne sitte foran favoritt tv program eller bli lest for mens du klipper. Eller la henne sitte i barnestol ved bordet og plukke med rosiner eller leke med noe hun synes er veldig spennende.

Jeg har god erfaring med å ikke stille spörsmål om slike ting til jenta mi for tiden. jeg bare gjör det og da går det mye greiere. F.eks så trener vi på å gå på potte. Spör jeg om hun vil sitte på potte er svaret alltid "nei", men setter jeg henne bare på potte uten å si noe så tisser hun og er stolt og glad. Litt samme gjör jeg med hårstellet. Bare ser meg ut et öyeblikk og går bort og gjör det.

Skrevet

Jenta mi er 16 mnd og vi har klippet luggen siden hun var 3 mnd - og det er fortsatt ikke lett. Men jeg har i det siste pleid å sette henne på stellebordet, så får hun holde på med noe hun synes er veldig spennende; f.eks smykkeskrinet mitt eller mobilen ;-) Så klipper jeg uten å si så mye om det...Blir til at jeg klipper luggen ganske mye når jeg først klipper og gjør det ca. 1 gang i mnd (håret hennes vokser så fort - har hår til midt på ryggen nå..hehe).

Lykke til :-)

Skrevet

Ta henne med til frisøren;)

Lillemann her har masse hår med krøller så jeg har jo ikke hjerte til å klippe av lokkene hans!

I august tok jeg han med til frisøren for første gang og var veldig spent!

Han fikk sitte i en slik bil og satt heeeelt stille;) Da var han 15 mnd:)

De fleste barn sitter heller stille hos en frisør enn hvis mamma skal klippe er min erfaring. Jentene klipte jeg litt selv først og når de bestemte seg for at mamma ikke fikk klippe ble det frisør en periode!

Nå er de 6 og 7 og store nok til at jeg kan klippe de selv igjen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...