Gå til innhold

Data og 2 1/2 åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har startet litt med data til så små barn?

Tenker ikke på å stue vekk ungen i timesvis med et spill, men tenker på enkle øvelser der de får prøve seg på tall og farger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår 2 åring får den lille pc`n til Fisher Price til jul.

Tror det blir veldig stas. Han er opptatt av bokstaver og tall, og alt som kan trykkes på. Hehe..

Skrevet

Jeg har sett litt på dem å, de virker litt morsomme ja:)

Men jeg tenkte litt mere på en vanlig Pc.

om noen hadde litt erfaringer fra det, noen spill og øvelser som passer et så lite barn.?

Skrevet

Vi har alltid latt ungene gå på dataen. Minste er akkurat blitt 2, men vi har gjort det i lang tid. Om en går inn på drømmehagen sine sider, via barnetv, så kan en klikke på de ulike fiurene så skjer det noe, enten de danser eller synger eller lager lyder. Så forteller barna hva vi skal trykke på, så gjør vi det.

Vi trener litt med mus for han eldste, men han får det ikke riktig godt til. Har funnet noen spill der musepilen på skjermen er kjempestor, slik at det blir lettere for dem. Men har ikke link til dette nå. Husker ikke hva siden het.

Det finnes fullt av sider myntet på små barn. Og som sagt de liker det interaktive, men de trenger jo å ha noen med seg. Det er ikke lett å forstå at en beveger på musen, så beveger cursoren seg, og da kan man klikke med den venstre musetasten.

Men det er helt greit å bli vant med data.

Skrevet

Oi den siden www.babysmash.com var litt bra anonym 20:38

Så det var et program der jeg kunne laste ned, så vesla ikke kan trykke på alt hun vil av knapper^^

Vesla er rundt samme alder som din hi og vi har nettopp prøvd ut http://www.disney.no/DisneyChannel/playhouse/mickeymouseclubhouse/

Hun slet litt i begynnelsen med oppgavene, og noen oppgaver og spill var litt for vansklige. Men noe var det:)

Det er vel beregnet for barn mellom 3-5 år, så det er litt varrierende der.

Jeg klistret et lite klistremerke på venstre museknapp, så det var lettere for henne å vite hvilken knapp hun skulle trykke på (var ikke så lett med to like knapper ved siden av hverandre^^)

Vi har prøvd ut det et par- tre ganger og jeg er imponert hvor fort en liten tass lærer og plukker opp ting. Hun har allerder begynt å mester 1-2-3 spillet til mikke mus, og det er morsomt å se hvor mye hun konsenterer seg for å klare det:)

Skrevet

Ungene mine har sittet med daten fra de har vært veldig små. vi hadde ett spill når ungene var små, som de satt og spilte med og klarte masse selv om de var små. Var kun bruk av musen.

De har en pappa som er veldig opptatt av pc, så de har fått prøve seg.

Ungene her er ikke veldig opptatt av data, men klarer seg bra. De er mye flinkere enn min manns barn. de sitter bare å spiller, mens mine har sitti mer med spill der man skal finne bokstaver, styre musen, finne tall osv.

Skrevet

Her så er Sofie spillet kjempegøy! Hun pusler puslespill, finner ting og klikker i vei. Er 2 1/2 år.

Utrolig å se hvor fort hun tar tingene....Tror det bare er lærerikt jeg, hun er flink til å begrense bruken selv også, sitter ikke timesvis for å si det slik :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...