Gå til innhold

Halsbrann?? Uke 19+2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sånn halsbrann, spes etter måltid? Flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på kvelden noen ganger.. Spess etter middagen, prøver å drikke mye vann før jeg spiser.. Det hjelper :-) Er 24+4 :-)

Skrevet

Usj ja.. Er 26+2 og har så intens halsbrann om kveldene.. Er fælt.. Drikker mye melk kan man si.. Men det hjelper bare der og da:P

Skrevet

Slet skikkelig med det forrige svangerskap, så jeg venter på at det skal komme nå også

VIil anbefale deg Gaviscon tyggetabletter, de var redningen for meg. Kjøpte de i sverige, i norge fant jeg bare mixtur (æsj;)

men kan jo hende at de er her også, bare ikke jeg som lette bra nok....

Skrevet

Jeg brukte nyco sist.

Helt forferdelig, venter bare på at det skal slå ut for fullt her å igjen...

Men dere som har hatt det tidligere ble barna født med mye hår? Mine har hatt veldig mye hår (på hodet).

Skrevet

jeg er 18+4 i dag og halsbrannen har kommet snikende. Er bare innimellom,ikke hver kveld heldigvis!! Men når den kommer er det så ille at jeg ikke får sove:(

Skrevet

Gaviscon tyggetabletter anbefales fra meg også. De er ikke noe gode, men hjelper i hvert fall når halsbrannen først er der. Fås på alle apotek. I forrige svangerskap syntes jeg også BonAqua eller annet vann med kullsyre virket forebyggende.

Ellers bør man unngå sterk eller fet mat, og spise mindre mengder av gangen.

Skrevet

Jeg er småkvalm, så ser ikke for meg at jeg skal få i meg tyggetabletter....men Nyco kan jeg prøve, og BonAqua :) Takk for tips!

Skrevet

Jeg synes Gavison tyggetbl smaker forferdelig... synes mixturen var vond de første gangene, men etterhvert går den greit. Nå synes jeg den er helt grei, nesten litt god he he...sikkert fordi jeg synes den hjelper med en gang! Gravide kan også bruke Novaluzid tyggetbl og mixtur, den er litt anneledes i smaken...

Ellers har jeg hørt at mange synes det hjelper med loveharts, har ikke prøvd dette selv men....

Skrevet

ja den kommer snikende..er ca 20...

unngå å spise mye gjærbakst,boller er ille...

Skrevet

Gaviscon smaker veldig vondt, klarer det ikke pga kvalmen.

men syns kullsyre og masse vann hjelper.

kan også te en t-skje med natron, svelge det og masse vann etterpå.

lykke til :)

Skrevet

Hadde halsbrann hele forrige svangerskap og er plaget med det nå også. Er 15+ Det kommer og går hele dagen, noen dager er jeg ute andre dager er verre. Jeg vi anbefale novaluzid, den syns jeg er best. Gaviscon virker på enn annen måte ved å legge seg som et skumlag på toppen av mageinnholdet. Personlig syns jeg novaluzid er bedre. (også bedre enn link, selv om det egentlig er det samme)

Det som også hjelper er love hearts og mandler ;) Hold deg vekke fra kaffe og te.

Skrevet

Jeg fant ut noe som hjelper VELDIG på meg:)

youghurt med vaniljesmak :D oxo er det godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...