Helverine Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Har sånn halsbrann, spes etter måltid? Flere som har det slik?
Gjest Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Jeg har det på kvelden noen ganger.. Spess etter middagen, prøver å drikke mye vann før jeg spiser.. Det hjelper :-) Er 24+4 :-)
MissMe*med*lillegutt Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Usj ja.. Er 26+2 og har så intens halsbrann om kveldene.. Er fælt.. Drikker mye melk kan man si.. Men det hjelper bare der og da:P
NormaJean Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Slet skikkelig med det forrige svangerskap, så jeg venter på at det skal komme nå også VIil anbefale deg Gaviscon tyggetabletter, de var redningen for meg. Kjøpte de i sverige, i norge fant jeg bare mixtur (æsj;) men kan jo hende at de er her også, bare ikke jeg som lette bra nok....
twoboys & a girl Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Jeg brukte nyco sist. Helt forferdelig, venter bare på at det skal slå ut for fullt her å igjen... Men dere som har hatt det tidligere ble barna født med mye hår? Mine har hatt veldig mye hår (på hodet).
MammaMø med to små Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 jeg er 18+4 i dag og halsbrannen har kommet snikende. Er bare innimellom,ikke hver kveld heldigvis!! Men når den kommer er det så ille at jeg ikke får sove:(
1 på 2 og 1 i magen Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Gaviscon tyggetabletter anbefales fra meg også. De er ikke noe gode, men hjelper i hvert fall når halsbrannen først er der. Fås på alle apotek. I forrige svangerskap syntes jeg også BonAqua eller annet vann med kullsyre virket forebyggende. Ellers bør man unngå sterk eller fet mat, og spise mindre mengder av gangen.
Helverine Skrevet 23. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2009 Jeg er småkvalm, så ser ikke for meg at jeg skal få i meg tyggetabletter....men Nyco kan jeg prøve, og BonAqua Takk for tips!
bianchi Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Jeg synes Gavison tyggetbl smaker forferdelig... synes mixturen var vond de første gangene, men etterhvert går den greit. Nå synes jeg den er helt grei, nesten litt god he he...sikkert fordi jeg synes den hjelper med en gang! Gravide kan også bruke Novaluzid tyggetbl og mixtur, den er litt anneledes i smaken... Ellers har jeg hørt at mange synes det hjelper med loveharts, har ikke prøvd dette selv men....
vero:o) Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 ja den kommer snikende..er ca 20... unngå å spise mye gjærbakst,boller er ille...
jeanettef.aa Skrevet 24. november 2009 #11 Skrevet 24. november 2009 Gaviscon smaker veldig vondt, klarer det ikke pga kvalmen. men syns kullsyre og masse vann hjelper. kan også te en t-skje med natron, svelge det og masse vann etterpå. lykke til
Bea80 & Gullgutten Skrevet 24. november 2009 #12 Skrevet 24. november 2009 Hadde halsbrann hele forrige svangerskap og er plaget med det nå også. Er 15+ Det kommer og går hele dagen, noen dager er jeg ute andre dager er verre. Jeg vi anbefale novaluzid, den syns jeg er best. Gaviscon virker på enn annen måte ved å legge seg som et skumlag på toppen av mageinnholdet. Personlig syns jeg novaluzid er bedre. (også bedre enn link, selv om det egentlig er det samme) Det som også hjelper er love hearts og mandler Hold deg vekke fra kaffe og te.
MammaMø med to små Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 Jeg fant ut noe som hjelper VELDIG på meg:) youghurt med vaniljesmak oxo er det godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå