Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg, ang feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 2 1/2 har vært veldig slapp i dag, hun har ligget på 39,6- 40 grader i hele dag, har bare ligget rett ut.

Får i hun litt drikke og merker at hun tisser.

Har vært på legevakten med hun idag, crp`en var normal så er ikke noe baktriellt.

Men over til spørsmålet, har ikke opplevd at paraceten hun har fått idag har hatt noen spesiell virkning.

Har nå begynnt å skrive opp klokkeslett for temp og paracet.

18.20 hadde hun 39,8 i temp hun fikk da en paracet 250 mg.

19.15 tempen viser nå 39,6

Er det vanlig at den bare synker så lite i løpet av en time? er jo bare 0,2 grader.

Jeg spør fordi jeg har opplevd feber kramper med hun før og det vil jeg aldri oppleve igjen. Vil jo få ned feberen så mye som mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd med ibux.

God bedring! :o)

Skrevet

Sånn har vi også hatt det den siste uka. Febernedsettende har hatt liten effekt, kanskje maks 0,5 grader i løpet av en time. Ringte legevakten da minsten hadde høyere feber enn før febernedsettende etter 2 1/2 time. Fikk bare beskjed om å prøve å senke temperaturen på an dre måter. Av med alle klær (det har du sikkert gjort allerede), skru ned innetemperaturen til 18 grader og bruk heller teppe selv. Fikk også tips om avkjølende kluter, men det funket særs dåelig her, ble bare hyl og skrik av det. De snakket også om å bade han, men jeg prøvde ikke det heller i og med at han hadde godt over 40 og helst ikke ville annet enn å ligge på meg.

Andre symptomer på henne? Her var det antageligvis snakk om svineinfluensa. Vet ikke om feberen oppfører seg annerledes da men vi har hatt bedre effekt av febernedsettende tidligere.

Skrevet

Prøv flytende ibux! Gutten vår hadde en heftig luftveisinfeksjon(mye mulig det var svineinfluensa) i sommer da han var 15 mnd. Fikk ikke ned feberen hans som lå på 41. På legevakten fikk han ibux - som hjalp etter kort tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...