Isla verde Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Jeg er 2. gangsgravid og har hatt bekkenløsning siden uke 12. For ca. 5 dager siden begynte jeg å få andre typer smerter rundt bekkenet, trodde det var rundt halebenet. Dette var rundt samme tid som baby snudde seg fra sete til hodeleie. Smertene er ganske tåelige på morgenen, men blir veldig intense utover dagen, beder når jeg sitter ned. Det må vel være bekkenløsningen som har tatt en ny vri, for jeg kan ikke huske at jeg opplevde slikt nedpress med førstemann, og i hvertfall ikke før rett før fødsel. Noen som har opplevd noe lignende?
Myy Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Jeg er førstegangs og enda ikke så langt på vei som deg så jeg kan ikke si noe i forhold til følelsen når babyen har snudd seg. Men jeg har bekkenløsning selv og jeg vet at dette som du også beskriver er veldig typisk for bekkenløsning. I tillegg blir jo bekkenløsningen ofte værre jo lengre på vei man er (jo tyngre man blir.) Ellers så kan det jo hende at det er en kombinasjon av beggedeler. At bekkenet blir mer belastet når babyen fester seg. Virker jo logisk at presset nedover blir større når babyen ligger med hodet der, og når du i tillegg har bekkenløsning er det nok ikke så rart at det presser skikkelig på nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå