Gå til innhold

Kan virus bli til bakterie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen og fikk beskjed om at datteren min er syk pga virus.nå har hun hatt 40 i feber i en uke kan virus gått over til bakterier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det, fordi jeg hadde virusinfeksjon i halsen en gang og kunne derfor ikke få antibiotika. Men etter fire- fem dager leste jeg i en legebok der det sto noe om dette. Jeg tok en ny tur til legen og da var det plutselig bakteriinfeksjon og jeg fikk antibiotika, det var himmelen altså:)

Skrevet

Nei, men man kan få en bakteriell infeksjon etter en virusinfeksjon, viruset kan redusere allmenntilstanden slik at immunforsvaret er mindre rustet til å håndtere bakterier i normalfloraen, som da kan føre til at man blir syk av bakterier man ellers ikke merker noe til.

Skrevet

jeg har alleredet vært tre ganher hos legen,men synes jo det er fælt at ikke feberen gir seg.vi må nok ta en ny tur enten i kveld eller i morgen.

Skrevet

Klokt sagt Ugla. Det virker litt sånn at man kan bli spist av gribber etter å ha blitt bitt av en gjeng med løver. Uten at løver derved får vinger og blir til gribber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...