svært klar:) Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Noen som er i samme situasjn? Erfaringer? Jeg er fast ansatt i 100% stilling, tar 80% dekning i permisjonstiden. Skal begynne i jobb igjen siste uken i april. Far er student, men har tjent mer en 1/2 G, altså mer enn 35 000 (eller rundt der), og har derfor opparbeidet seg rett til permisjon. Han kan ikke ta permisjon i april, da det er midt i studieåret. Har søkt om at han kan ta permisjonen i sommerferien, men det går ikke fordi farsmermisjon på påfølge morspermisjon. Han får heller ikke utsette, da det kun er fulltidsarbeidende som får utsette og fulltidsstudiet likestilles ikke med fulltisjobb. Haddde satt veldig pris på noen erfaringer eller noen som vet noe lurt. Går ikke med på at mitt barn skal miste 6 uker med mor eller far. ikke lenger ventende...
Jenny-penny Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 jeg fikk overført Fars permisjon til meg, da han var student. De hjalp meg med det på Aetat(Nav nå Men vet ikke om han hadde tjent like mye ved siden av som din mann har. Vanskelig å huske kun 4 år tilbake merker jeg. lykke til!
svært klar:) Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 Takk for svar Jenny. Et sprøsmål til: Måtte du mase om dette eller fikk du dette uten videre?
Jenny-penny Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Det var faktisk hun på Aetat som ringte MEG ang dette.Ellers hadde vi gått glipp av det, var 23 og veldig uerfaren på hva vi hadde rett og krav på. Så det kom som en bonus, og viser itillegg at det finnes flotte mennesker i papirmølla de har der inne:)
svært klar:) Skrevet 22. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2009 Så fantastisk Jenny! Vi sender brev frem og tilbake og får avslag på alt, og lite hjelp for å finne alternative muligheter. Men gir oss ikke enda!!
Guttemamma75 Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Tror du bør kontakte nav pånytt jeg.. Det er IKKE et krav at pappaen skal være i fulltidsjobb for å kunne utsette fedrekvoten.. Ser også at du skriver 6 uker, fedrekvoten er faktisk på 10 uker nå....
lille sprelle Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Dersom du ikke kommer igjennom på det lokale nav-kontoret, anbefaler jeg deg å ringe 815-nummeret til NAV. Min erfaring er at de faktisk har gode og riktige svar.
togutter-08og10 Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 om det er 6 eller ti uker er jo avhengig av om barnet er født før eller etter 1. juli det da. Vi tok fars permisjon gradert. Eget skjema på NAV.no. Han jobbet 50 % og hadde 50% permisjon i 12 uker. Men det kan gå å dele jobb og permisjon på annen måte også.
svært klar:) Skrevet 22. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2009 Er nok født i mai, så har kun 6 uker. Takk for tips i fht. 815 nummeret til NAV, det skal eg prøve.
gullgutten_min! Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 far trenger ikke ta sine 6 uker rett etter dine. han kan som du nevner f.eks ta de i sommerferien fra skolen. eller han kan dele det opp og ta en dag i uka f.eks.. bare han tar de innen barnet er 3 år!! det er derfor veldig vanskelig å få overført fars uker til mor nå. pga de er så "fleksible" til når og hvordan han skal ta ut permisjonen. så det å overføre til mor når far er student er dessverre ikke "gyldig" grunn (les folketrygdloven) det er uansett ikke de på nav kontoret som bestemmer når det gjelder slike søknader, det er det NAV forvaltning som gjør. tror du har møtt på en lite opplyst nav ansatt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå