Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 okey, så.. barna våres er ikke født enda en gang (langt der i fra).. men tengte vi skulle gi beskjed allerede nå, at barna våres ikke ville bli døpt, siden hverken jeg eller samboeren er religiøse.. hos mine foreldre gikk dette greit, de spurte om vi skulle ha navnefest (noe vi hadde planer om å ha).. og min far er veldig kristen, mor er ikke så kristen av seg akurat.. men, så kom det til å fortelle svigerforeldrene mine da.. de er ikke stor kristene selv, så vi tengte dette ville gå greit.. men å nei du! ikke bare fikk vi høre om hva slags tradisjon dette er i dems slekt, men samtidig fikk de det til å være min "feil"! at jeg hadde tatt valget om navnefest, foruten å bry meg om samboeren min!! dette stemmer jo ikke, noe sambo sa klart i fra til dem.. men etter enda mer diskusjoner ga jeg meg over.. ble sliten og matt av å høre på alt pratet.. så nå blir det vist dåp på oss, uansett hva vi mener senere.. svigerfar sa at han kunne betale leie av lokal.. og vi som ønsket oss noe lite og "inntimt", med nermeste familie og venner... føler bare matthet over det hele jeg...
Mamma´n til lillemor Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Huff, høres ut som en kjedelig situasjon. Vi har døpt lillemor fordi det var viktig for meg og da var det greit for mannen min. Tror han til syvende og sist var glad for at vi hadde en feiring, men han hadde kanskje valgt navnefest hvis han bestemte alene. Men dersom ingen av dere som tross alt er foreldrene ønsker dåp, så synes jeg det blir helt feil. Det kommer mange situasjoner hvor deres foreldre ønsker både det ene og det andre, men nå er det jo dere to som venter barn, og dere to som bestemmer over det lille barnet. Ingen burde presses til å la barna sine bli døpt, uansett om det er tradisjon i svigerfamilien din.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 samboeren mi sier seg nå helt enig med sine foreldre.. han besøkte dem alene her i helgen, og når han kom hjem var hen veldig inn i "dåps prating".. jeg spurte rett ut om dette var hans ønske, eller om foreldrene påvirket han nå.. han ble små sint på meg, men roet seg fort.. joda, moren hadde jo pratet med han om det.. men i bunn og grunn var det nok hans ønske å føre tradisjonen videre.. så da ser jeg litt lettere på saken.. enda vi ikke er kristene, så må det da kunne gå?! desuten, de potensielle fadderne er persjonlige kristene, så det blir nok ingen løyn i kirken.. prøver nå å glemme den kvasse samtalen med hans foreldre, og heller se frem til planleggingen.. tror min mor gleder seg også, hun har allerede vært på "gavehuset" og kjøpt kakepynt i keramikk! så, kanskje dette ikke blir så ille?!? MEN! om samboeren viser noe tvil senere, så er vi enige om en navnfest i stedenfor! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå