erni Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Har i de siste ukene hatt vondt i fingrene, spesielt om natta. Kan ikke si at det er direkte i leddene, men det er vondt å bøye de. Klarer ikke åpne ei brusflaske lengre..hehe. De siste dagene kjennes det ut som at tær og knær også begynner å bli ømme...synes d er litt rart. Flere som har d sånn? Er i uke 39.. Og forresten: har dere ordnet sånn spedbarnsforsikring/ulykkesforsikring?
mom2agirlandaboy Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Hei erni! Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver, fra forrige svangerskap! Dersom det er det samme som jeg hadde, så heter det Karpal Tunnel Syndrom, og kommer av en liten hevelse i håndleddet (karpal tunnellen). Det er verst om natta for da er hendene i ro. Har du mye vann i kroppen? Men iogmed at du sier at du også kjenner det i tær og knær så kan det selvfølgelig være noe annet også... Legger en link til deg som du kan se på: http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/nerveskader/karpaltunnelsyndrom-2418.html Etter forrige svangerskap så tok det faktisk noen uker før det gikk over. Jeg gikk litt til fysioterapaut, for jeg mistet litt bevegelighet i håndleddene. Legen min sa at jeg kom garantert til å få det også i neste svangerskap, men nå går jeg inn i uke 40 idag, og har fortsatt ikke fått det denne gangen, heldigvis! Men så har jeg ikke noe særlig vann i kroppen denne gangen, og svangerskapet er veldig annerledes (venter gutt denne gang). Det er iallefall ikke noe farlig, men en tilstand som man kan få i svangerskapet. Lykke til, og god bedring!
erni Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 Tusen takk for svar! Ja jeg er hoven i kroppen, speseielt i beina, jeg ser at fingrene også er større enn vanlig, Det er absolutt mest vondt i fingrene, mulig at det er vannet som gjør at tærne føles sprengte,...hehe. Høres ut som a det kan være det samme som du hadde. Håper det gir seg etter fødsel. Godt å vite at det ikke er bare meg i verden som har det slik. hehe. Lykke til med siste tiden i svangerskapet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå