Gå til innhold

Tar man svineinfluvaksina når man har hatt den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min fam har med stor sannsynlighet hatt den. Vi ble ikke testet siden det er slutt på det.

Fastlegen sa at ingen av oss trengte det men jeg leser på nett at man bør gjøre det likevel. Sliter veldig med å ta avgjørelsen for min ett og treåring. I utgangspunktet er jeg mer bekymret for vaksina enn sykdommen. Hvor lenge er man beskyttet? Hva med mutasjonen som er kommet?

Noen som har satt seg godt inn i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de anbefaler alle å ta den selv om de kanskje har hatt svineinfluensa!

Grunnen til det var at de ikke kunne være hundre prosent sikker på at det var svineinfluensa i alle tilfeller!

Skrevet

De anbefaler alle som ikke har fått påvist influensa ta vaksinen. Men de tester jo ikke lenger så det er jo ingen (utenom risikogruppene) som får vite om de har hatt eller ei.

Vi har etter all sannsynelighet hatt influensaen i hus og jeg ser ingen grunn til å vaksinere oss.

Skrevet

Vi her i huset har alle hatt det,men skal alikevel vaksinere oss siden man kan få det mer enn en gang

Skrevet

takk for svar. Det er utrolig mye forskjellig info man får. Min fastlege sa det motsatte. Man kan ikke få den to ganger og derfor trenger vi ikke vaksine når vi har hatt den. Uansett testing så gikk det bare svineinflu da vi hadde den sa han.

Skrevet

Man kan ikke få den flere ganger med mindre det kommer en ny variant av viruset.

Skrevet

Vi har også muligens hatt influensa og min lege sa det samme som din, ikke noe poeng i å ta vaksinen.

Er vanskelig dette her. Er i tvil om storebror faktisk hadde influensa...han hadde 2 dager med feber, hoste og vondt i hodet før han var frisk. Fikk Tamiflu, mulig derfor han kom seg så kjapt. Tror vi følger legens råd og IKKE vaksinerer.

Skrevet

Hvis du er en av de uheldige som får den flere ganger, så hjelper heller ikke vaksinen. Å gå igjennom selve sykdommen gir en bedre immunrespons enn å bli vaksinert..

Skrevet

vi har hatt det, og vo kommer ikke til å ta noen vaksine. Hadde ikke tenkt å ta den uansett

Skrevet

Ja, siden man ikke kan vite med sikkerhet skal den da tas.

Her i huset har ett barn fått det påvist, og de sa at barn under 10 skal likevel da ha vaksine som dose to siden barn ikke blir like fort immune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...