Gå til innhold

Litt forvirret!


Miessi

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest innleggene her skjønner jeg at jeg egentlig er langt på vei i forhold til noen andre. jeg er 6 uker på vei, men er ikke helt sikker på om det stemmer.

Når er det man kan ta en tidlig ultralyd?

Når er det tidligste man testen viser positiv?

Jeg bør kanskje bestille en tilme hos legen.

Er 22 og er kjempe spent, Har egentlig ønsket barn lenge men akkurat nu passet det dårlig siden jeg nettopp er blitt singel.

Er det noen andre som har følt prikkinger i lårene og at føttene føles som om dem brenner? sånn etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet er vel tidlig UL mest for dem som hav vært plaget med å miste ungen tidligere.

Testen kan vise positiv fra den dagen du venter mens, men i følge testene kan du ta den 3-4 dager før også. Det kommer litt an på hvor mye sånne graviditets hormoner kroppen din produserer i et så tidlig stadie.

Time hos lege fikk jeg beskjed om var vanlig å få fra uke 7-8.

Da blir alle undersøkelser og blodprøver tatt, og du blir også søkt til ultralyd som vil skje i uke 18.

Noen har fått time hos lege tidligere uten problemer, men jeg erfarte at de ikke var så villige til å gi meg time når jeg var så kort på vei. Fikk mast meg til en time siden jeg var førstegangsfødene og nervøs. Fikk time den dagen jeg var 4 uker og 6 dager på vei.

Jeg er nå i 6 svangerskapsuke. 5 uker og 1 dag på vei.De bivirkningene jeg har til nå er veldig ømme bryster og noen menslignende smerter over magen som visst nok er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsfødene. Men vil ikke stresse med legetime.

Når er det du har termin? Jeg er egentlig ikke så sikker på hvor langt jeg er på vei. Men jeg mistenker at jeg har termin i slutten av juli. Hadde kjempe kvalme hele forrige uke og ømme bryster har jeg enda. Har fått blødninger, men håper det er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 5 uker og 2 dager på vei.

Dette med blødningene har jeg lest at skal være normale.

Prøv å les på fra uke til uke. mener det står noe om det i uke 5. Du får bare sjekke.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at blødninger er normalt. Det er veldig spennende å lese fra uke til uke, mye bra informasjon :)

Takk, du får også ha lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på min første time da jeg var 5+6, det er vel mest vanlig at første kontroll er når man er 7-8 uker. Men det står jo også anbefalt å ringe legen rett etter man har testet positivt.

Legen min nevnte noe om tidlig UL, fordi vi ikke er helt sikker på termindato. Så det er godt mulig å få det :) Jeg er førstegangs og har aldri hatt noen SA eller noe sånt...

 

Så er vel bare å sjekke :)

Jeg for min del syns det er greit å dra tidlig til legen, slik at man blir beroliget, så håper jeg at jeg får en tidlig UL før jul. Så jeg kan kose meg ordentlig i jula, Hvis alt er som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var usikker på hvor langt jeg var på vei om jeg var 3 uker mer eller mindre så jeg bestilte meg en time oss gyno. da jeg i værtfall var 8 uker. for han så til meg at hvis jeg ble gravid måte jeg være 8 uker for å kommer å se. fan ut da at jeg var 8 uker å 5 dager på vei da. så er nå 9uker og 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...