Gå til innhold

Unormal aktiv baby...?!? :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg gikk akkurat inn i min 23.sv.uke. Jeg har vært så heldig å ha kjent liv helt fra uke 16. Tilogmed kjente min samboer livet uten på magen. Det har værte sterke, mange og store bevegelser hele tiden, og vi ser godt spark og bevegelser utenpå magen. Så jeg fikk beskjed fra min lege atte jeg hadde en unormal aktiv baby...?!

Mange går rundt og er bekymret for å ikke kjenne nok, eller tidlig nok liv fra fosteret. Min "lille" bekymring (vet ikke om jeg kan kalle det det da..) er da om jeg kommer til å få en urolig og aktiv unge....:S

Noen erfaringer rundt dette med aktiv i magen, aktiv når den er ute av magen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har det akkurat likens. Min lille krabat i magen er veldig aktiv. Lege og jm er overrasket over hvor tidlig de kunne se og kjenne fosteret. Nå er jeg 27 + 2, men har kjent ungen siden 15+3. Jeg bruker å si at han er vel i ro i ca.30 min iløpet av døgnet. :-)

Min første unge var også ganske aktiv og ja han var/er aktiv også utenfor livmora, men ikke overaktiv da. Akkurat passe egentlig. Han var tidlig ute med å krype, gå, motorikk osv. så jeg tror det kan være positivt og det å være aktiv.

Skrevet

Jeg har akkurat gått inn i min 24. sv.uke og har også en livlig liten i magen. Begynte også å kjenne livet i uke 16, kjæresten kjenner det også godt! -Nå er det slik at lille klarer å holde meg våken utover natta ved å tumle rundt inni lekeplassen sin, men jeg har heldigvis ikke våknet av bevegelsene enda...! Det er vel ikke mer enn ei uke siden vi så etter og så bevegelsene utenpå magen for første gang, og det syns tydelig!

Men jeg har ikke tenkt at det er noe å bekymre seg over, vi var hos jm for ei uke siden og hun sa at det beste tegnet for at bebi har det godt inni der er at vi kjenner livet. Dette var etter jeg kommenterte hvor deilig det er å høre lyden av hjerterytmen... Klart vi så hun sperret øynene litt ekstra opp når kjæresten kunne bekrefte at jeg har kjent liv ved å fortelle hvor godt han kjente det. Og jeg tror egentlig vi bare skal være glade for at vi har dette klare tegnet på en frisk og sunn bebi med oss. Selv om det kan være ubehagelig når den trener på dansetrinnene sine, så er vi da priveligerte som kjenner den så tydelig! :) Jeg har hørt (er førstegangs her og:) at det ikke er sammenheng mellom aktivitet i mage og aktiv bebi utenfor mage. Samtidig har jeg hørt at søvnmønter i magen den siste tiden før fødsel ofte henger igjen etter fødsel... Og vi har fohåpentligvis mange uker før vi kommer dit!

Lykke til dere

Skrevet

Hei hei... kan lett melde meg inn her... jeg har til tider blitt sliten av alt rabalderet inni magen... Nå begynner sparkene å bli litt ubehagelige til tider, for er jo forslått innvendig kjennes det ut som:) Men er jo oxo utrolig stas at han er så livlig... Er i min 26 uke...

Skrevet

Mine har vært aktive magebarn, vanskelige å ta mål av på ul, flyttet magen.....

De har løftet hodet fra fødselen av og vært mye våken og med, men vet ikke om det har noe med det å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...