lillebie på`n igjen Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 har holdt på i 2 -3 dager nå...kjenner det hele tiden - burde jeg dra å sjekke det sånn for sikkerhetsskyld? blir jo redd for alt mulig nå som man er høygravid.. tenker da på feks blodpropp osv. jeg er ikke mer hoven i det vonde benet enn det andre, og er ikke varm eller rød - kun vondt når jeg klemmer på leggen og ellers hele tiden. det letter litt når jeg sitter med benet høyt. kan væske samlig gjøre at man får "voksesmerter" i begge eller ene benet??
Lacey*har fått erta Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Mest sannsynlig ikke blodpropp siden du ikke har noen av symptomene.. men kan jo selvsagt aldri si aldri. Kan være væskeansamlig eller åreknute? Er du veldig nervøs for det så ta heller kontakt med legevakta en gang for mye
lillebie på`n igjen Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 nei er liksom ikke noe typiske symptomer - men bare rart jeg har så vondt i det ene benet og ikke det andre? har jo begynt å få endel væske ibegge beina - kan ikke se noen åreknuter . er såpass vondt at jeg nesten ikke fikk sove i natt fordi det sprengte så på - ser an om jeg reiser ned en tur - en lege vet litt mer om dette enn meg )
abella Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Jeg har hatt blodpropp tidligere. Hadde ikke spesielt vondt i leggen, ble faktisk ikke mistenksom før det spredte seg til lungene og jeg vondt for å puste. Mine symptomer var hoven og rød legg + fot, men ikke noe særlig smerter. Siden du ikke er hoven høres det ikke ut som blodpropp. Har du målt tykkelsen på leggene med målebånd for å sammenligne? Det er det de gjør på sykehuset. Men jeg synes uansett du skulle sjekke det ut siden det er såpass alvorlig dersom det er blodpropp. Det kan sjekkes med ultralyd på sykehuset. PS. Jeg har hatt vondt i samme leggen flere ganger gjennom graviditeten, men hver gang har det vist seg å bare resultere i kramper.
hønny-bunny Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 du bør kontakte LV jeg har hatt blodpropp uten et eneste symtom, utenom at det var vondt i leggen kjentes ut som krampe. Ikke hoven,rød,varm eller noe sånt
lillebie på`n igjen Skrevet 22. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2009 takk for svar jenter. tok meg en tur på legevakten , og legen konstanterte raskt at det ikke dreide seg om blodpropp . han trykte og klemte og studerte leggen - og slik dere sa, da jeg verken var hoven rød varm eller blå - mistenkte han ikke dette. jeg hadde også vondt på "feil sted" på leggen med tanke på blodpropp - jeg var mest trykkøm på fremsiden, mens blodpropper kom på baksiden der venene lå. han mente det var muskulært - noe som ikke forbauser meg så stiv og støl jeg er av bekkenløsninga fra før! så da ble jeg straks mye roligere - glad jeg reiste ned og fikk det ut av verden ) han ba meg komme tilbake da om jeg skulle få noe mer symptomer som pustevansker og hovne opp osv .
Msk87 Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Jeg har det slik ofte og da er det bare til å gå seg en liten tur så går det som regel over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå