Endelig vår tur:-) Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Er selv i uke 23+4 og beg med rier natt til i går. Regner med det er det,for det gav seg ikke ved bevegelse og de gjorde også vondt,både i magen og bak i ryggen. Har hatt mye kynnere siden uke 15 og kjenner at dette er noe helt annet. Har også et barn fra før av. Andre som har opplevd dette? Tenker jeg skal ringe til føden og høre hva de sier.. Off, håper ikke det er ting på gang.. Altfor tidlig enda..
MissMe*med*lillegutt Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Hei! Jeg tok ut en nyrestent når jeg var 23+6 og fikk en spinalbedøvelse. Når denne gikk ut av kroppen merket jeg at jeg hadde så mye kynnere så jeg snakket med sykepleieren og spurte om dette var normalt. (da hadde jeg hatt kynnere hvert 5-10min i ca 1time). Hun ringte gynlege å han ba henne trille meg bort på føden (hadde enda ikke fått tilbake følelsen helt nede i beina, så kunne ikke gå riktig enda:P ) Gynlegen tok UL og alt så fint ut, men ville ha meg på føden over natta. Fikk fortløpende væske intravenøst, som kunne hjelpe å stoppe kynnere. Jordmor kom og sjekket innvendig og hun synes det kjentes ut som en modning var på vei.. Utover kvelden begynte kynnerene å bli mer intense og gikk over til rier.. Alt ble et kaos og jeg fikk sånn rieregistrerings belte på magen og gynlegen sa ifra til Rikshospitalet om at jeg kansje kom iløpet av natta. (Sykehuset hvor jeg bor har ikke kapasitet til å ta imot så premature babyer). Fikk en lungemodnings sprøyte i låret og en sprøyte med riestoppende middel i armen.. HELDIGVIS hjalp det og riene ga seg utover natta.. Må inrømme jeg var temmelig redd og sikker på at nå var alt over.. Men kan vel si vi hadde englevakt.. Er nå 26+2 og har ikke opplevd noe rier eller ofte kynnere etter den natta på sykehuset.. Så jeg synes du skal ta å ringe føden å høre.. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite..
Mamma til*2 jenter* Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Hei... Jeg hadde rier uten effekt som vil si at jeg ikke åpnet meg noe men hadde rier som ble målt på CTG.. Var inne i uke 25 til jordmortime..Skulle få teste CTG å se om den lille hadde det bra... Hadde mye kynnere allerede fra uke 20 så jeg var fullt sykmeldt etter uke 25. Lå me CTG rundt magen å fikk jo desse kynnerne ganske ofte(fikk ofte kynnere når jeg lå nede). Hadde en jordmorstudent som passet på meg å hun kom inn etter 5 minutter å fikk TOTALT PANIKK..sprang rundt i gangen å ropte etter hjelp...HUN HAR RIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg fikk jo helt sjokk.. Flere leger,jordmødre å fullt me folk kom jo inn for å sjekke meg! Jeg fødte ikke før i uke 38.. Men ring føden...uansett hva det er,er du bekymret..RING!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå