Sistah*G07*J09* Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Her har vi allerede fått inn litt rutine. Snuppa spiser stortsett slik: kl.06 kl.10 kl.13 kl.16:30 kl.19 kl.21:30 og kl.23:30 er dette lite?? hun spiser godt og suger i ca. 10-15min hver gang. Raper godt etterpå, før hun sovner på skulderen min Virker fornøyd og jeg tror hun legger på seg godt. Hun blir ihvertfall ikke mindre Har ikke vært på helsestasjonen å veid henne på 2uker, men regner med vi skal på 6ukerskontroll før jul, så er veldig spent Hvordan har dere andre nybakte foreldre det??
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 De to første ukene ammet jenta mi ganske regelmessig. Ca hver 2. eller 3. time Etter det begynte hun å suge hele tiden. Gjorde ikke annet enn å amme. Ble sprø! Gjerne i 45 minutt av gangen. Prøvde å legge henne når hun sovnet ved brystet eller slapp taket selv, men da begynte hun å gråte å søke etter mer mat. Først de siste par ukene at det har redusert seg litt, men fortsatt relativt hyppig amming, spesielt på kvelden. Men har begynt å gi litt tillegg på kveldstid, etter samråd med helsesøster. Det har hjulpet en del. Jenta vår har lagt på seg akkurat det hun skal, og det gikk kjempebra på 6-ukers kontroll. Så lenge jenta di legger på seg slik hun skal og følger sin egen vekstkurve, så er det ikke for lite. Og hvis hun virker tilfreds og fornøyd så får hun sikkert akkurat det hun skal Kjempeherlig om hun følger disse rutinene fremover da:)
Ranni Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Det er en stund siden trollet var så liten (er 7,5 mnd nå...), men jeg ville bare si at min erfaring var at det gikk veldig i bølger i begynnelsen. En periode veldig regelmessig og "sjelden", hver 3. time typ, så en periode der det var amming hver time og gjerne lå litt lenger ved puppen og så videre. Det var nok helt sikkert økedøgn. Mitt råd er bare å lytte til babyen, og så lenge hun legger fint på seg og virker fornøyd, er nok alt i sin skjønneste orden :-)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Signerer Ranni, syns det var veldig variabelt i begynnelsen. Så ikke bli overasket hvis det du trodde var en grei rutine plutselig blir bare rot. For det er nemlig ganske normalt ) Snuppa spiste gjennomsnittlig hver 3. time i den alderen, men noen ganger oftere og noen dager sjeldnere. Noen dager sov hun mye, mens andre dager var hun mye våken og urolig. Veldig opp og ned med andre ord ) Gratulerer forresten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå