lego Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Har en jente på 7 mnd. Jeg ammer ikke, ho tar ikke flaske på dagtid. Ikke vil ho spise brød. Nå spiser ho grøt til frokost, middagsglass til lunsj og middag og grøt til kvelds. Er fortsatt opp en gang om natten, da får ho melk,ca 150ml, tar flaske fint da. Føler at måltidene hennes blir veldig ensformig, selvom jeg varierer på type grøt, forskjellige middager og forskjellige fruktmosblandinger. Prøver ca en til to ganger i uka og gi ho brød, men ho bare spytter ut. Har prøvd med leverpostei og skinkeost. Gir henne en skalk ho kan spise på mens vi spiser middag, men ho sitter stort sett bare og moser den i hånden. Viser egentlig liten interrese for mat... Men ho spiser bra med grøt og middag da... Ho er i god stand så jeg er ikke bekymret, synes som sagt at det blir litt ensformig for henne bare... Noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? Er det noe jeg ikke har tenkt på som jeg bør prøve? Hjelp...
soleia Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Her har me berre kome til smaksprøvestadiet enno, men har tenkt å lage det meste av middagsmat og frukt/bærmos sjølv. På den måten kan ein jo variere i det uendelege, berre babyen vil ha. Det vert billegare, og ein kan etterkvart venne babyen til ulike smakar og krydder. Ofte kan ein bruke av middagen til resten av familien, men ta av før ein har i salt. Tenkjer og at eg vil prøve å gje han litt reine smakar av og til, i staden for kun ei samanmosing av mange ting. på barnemat.com kan du få tips og oppskrifter om du vil prøve å lage litt sjølv. Det høyres no ut som babyen din får i seg ein del mat som det er. Det tek jo ofte litt tid før dei vil ha brød, sidan det er ein annan konsistens på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå