Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 å merke det dagen etter unnfangelse at man er gravid eller noe er i ferd med å skje?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Hører folk sier at det er mulig, men jeg tror ikke det. Jeg tror man kjenner det man vil kjenne
Gjest Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Nei, det er helt fysisk umulig av den enkle grunn at egget befruktes i egglederen og må ned i livmoren først (dette tar normalt 7 dager, men kan også gå så fort som 2-3 dager, eller opp i 8-9 dager), deretter feste seg i livmoren og først da begynner kroppen å produsere hcg (graviditetshormonet). Normalt tar det så minimum 4-5 dager før nivået er høyt nok til at man fysisk kan kjenne det, normalt tar det 1-2 uker før man merker noe. Så rent fysisk går det ikke an å merke no før tidligst 4-5 dager etter befruktningsdagen, det er helt umulig. Derimot er det mange som føler det på seg, man bare "vet" at man er gravid. Men å føle det fysisk går ikke an.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Jeg vet om ei som ringte sin venninne, som er min kusine, og fortalte at hun hadde blitt gravid den natten. 9mnd etter kom ei lita jente, så stemte det ) hun hadde merket at hun hadde blitt gravid.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Takk for fint svar, Alva. Tenkte meg egentlig det, men er jo lov å håpe Tenkte litt på fysiske følelser som smerter eller ubehageligheter nedi livmorområdet. Eller kvalme da. Er ikke det mulig heller? HI
Gjest Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Du kan få festesmerter, men neppe dagen etter :-) Om det er noen trøst så har jeg følt det på meg med 3 av mine 4, ikke fysisk, jeg bare visste det på en måte.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 Jeg merka unnfangelsen begge gangene, men det var ikke dagen etterpå, var kanskje 3-4 dager etter samleiet. Var svimmel, kvalm og humørsyk, hadde vondt i magen. Hele den dagen var jeg rett og slett bare rar, så jeg mener at jeg merka det, på samme måte som når noen vet når de har eggløsning, man kjenner forandringer i kroppen
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #9 Skrevet 22. november 2009 Tror nok at graviditet er en såpass banebrytende hendelse at enkelte kan merke det fra dag 1, dersom de er spesielt følsomme for fenomener o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå