lavidaloca Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan lære! Hver gang vi er uenige om noe så ender det hele med at gubben blir sur, og går å legger seg! Det er ikke ofte vi krangler, vi er begge konfliktskye og dårlige til å krangle. Men noen ganger er det uunngåelig, noen ting må jeg faktisk si ifra om. Han er supersnill, en god far og jeg elsker han høyt. Men han har en dårlig egenskap: han brøler og blir sint for filleting. Spesielt ovenfor gutten vår som er fire. Hvis han gjør noe som ikke er lov: som å hoppe i sofaen, så begynner han å kjefte høylydt. Både jeg og gutten vår skvetter, og gutten begynner ofte å gråte. Det var også tilfellet i dag. Gutten vår dro et pledd ut av sofaen, far sa at han ikke fikk lov. gutten hører ikke etter (noe jeg anser er ganske typisk for en fireåring), far blir sint og brøler at han må høre etter. Gutten skvetter og begynner å gråte:( Han sier til pappa at han ble redd. Og da sier jeg at det blir jeg noen ganger også, jeg skjønner godt at gutten blir redd når du brøler og blir sint. Enda på visa er at han blir heeelt stille, furter litt i sofaen, og etter ca fem minutter går han på soverommet og legger seg. Det hører med til visa at han har gått arbeidsledig i over ett år, så jeg tror det er mye frustrasjon med i bilde. Men jeg får han ikke til snakke om det. Det virker nesten som han har gitt opp! Han gjør ingenting for å prøve å skaffe seg jobb, og hvis jeg spør eller prøve å snakke om det blir han sur! Er det noen som har gode råd?
fox`y Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 huff kjedelig situasjon:/ Men jeg har d samme problemet hær hjemme, bortsett fra at mannen min ikke går å legger seg. Han blir sint for filleting som gutta gjør. Når vi krangler så gir han seg absolutt ikke før d er et helvette.. Mye av dette er for at han har vært hjem kunn 12 uker i år, å han er sliten mm. syns d er en dårlig unnskyldning jeg da for jeg blir jo like sliten jeg også, men jeg får liksom ikke lov til å bli sliten. Kansje han syns d er flaut å være arb.ledig? er ikke lett å få seg jobb nå i disse tider. Har han meldt seg til vikarbyrå, nav osv? Jeg jobber gjennom Manpower selv, å jobber 100%. De trenger masse folk:) Vanskelig når han ikke vill prate om d, for da får man liksom ikke svar på hvorfor situasjonen er slik. Har ikke så mange gode råd jeg, men vist han vill endre situasjonen sin så må han være villig til å gjøre d selv. ta seg selv i nakken osv. Lykke til iallefall:) klem til deg:)
lavidaloca Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 Takk for klem fox`y:) Synes det er vanskelig når han ikke vil prate om det...... kan jo ikke tvinge han heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå