Gå til innhold

feber og utslett...fjerde barnesykdommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dette ikke er skravlemateriale, men det er lite action på småtroll... Håper noen kan hjelpe!

Tuppa på 19 mnd har fått et utslett bestående av små prikker tett i tett over hele kroppen, mest på hendene, lår - legger og ryggen. Samtidig har hun 39,5 i feber.. Kan dette være den 4.barnesykdommen, selv om utslettet og feberen kom ca samtidig? Eller er dette noe annet? Tenkte også på skarlagensfeber, men da skal vel også utslettet komme etter feberen.. Vanskelig dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig a si, min har hatt 6. og 5. men utslettet kom etter feber. 5 . sykdom kan utslettet komme og ga, i noen uker. Ved skarlagensfeber har man streptokokker i halsen, og man ma ta en test for a finne det ut. Sjekk lommelegen eller ring til barnelegen din.

Skrevet

Takk, det er ingenting som tyder på at hun har streptokokker og almenntilstanden er egentlig ganske grei, hun er slappere enn normalt men ikke sånn at hun bare døser liksom..danser til drømmehagen her nå:) har lest litt på lommelegen og barnelegene, får ta en telefon til legen i morgen dersom feberen fredeles er så høy!

Men hva er den 6.barnesykdommen? tror ikke jeg har hørt om den jeg...

Skrevet

Lille rampen på 14 måneder hadde den 4. barnesykdommen for en måneds tid siden. Først feber i ca tre dager, så kom det rødprikkete utslettet, mest på rygg og bryst. Varte ca tre dager det også.

Skrevet

ja da er det jo sånn som de sier at feberen kommer først også tar utslettet over når den forsvinner. hmh har enda ikke funnet ut hva annet tuppa mi kan ha... men feberen har gått noe ned nå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...