Gå til innhold

Star wars, filmatisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 5 1/2 kommer hjem og forteller at han har sett på Star wars hos en kamerat på 4 år. Jeg har StarWars 1 og 2 i hylla selv (med henholdsvis aldersgrense 11 og 15 år) og holdt frem coverene for å se om han kjente dem i gjen. Jeg spurte også om det var tegnefilm eller "orntli" film de hadde sett. Jeg spurte også om de hadde snaket norsk eller engelsk. De hadde da atså snakket engels på filmen, var "orntli" film og han gjengjente flere av de som var avbildet på mine cover, men sa at de de hadde sett så anderledes utenpå.

Finnes det noe annet, mer barnevennlig, Star Wars? Har film nr 3 feks en litt snillere aldersgrense..? :-S

Hadde dere i såfall akseptert dette, at barn på 4 og 5 siter og ser på filmer, alene, med så høy aldersgrense? Er jeg hysterisk?

(Og han synes jo det er vanvittig kult, må vite....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde IKKE blitt blid om min 5 åring fikk se de fimatiserte filmen, noen av dem, hos noen andre. Synes overhode ikke de er egnet for små barn! Og jeg liker Star Wars selv :-)

Det finnes animert Star Wars også (Star Wars tho Clone Wars), denne er mye mer passende for barn, og den får guttene her se. Den gikk på NrK Super på søndager kl 19 før, men nå er det noen uker siden. Det går an å laste den ned sikkert, men jeg vet ikke hvordan.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men hvis han ikke ble redd så synes jeg ikke det er så farlig heller. Det viktigste er at de takler det de ser. Har en kompis på 25 som ikke tør å se skumle filmer fordi han får mareritt mens selv så jeg motorsagmassakren som 10 åring og fikk ingen me'n av det.

Skrevet

Sønn vår på 4 år har sett ganske mye Star Wars, fordi han har blitt hekta av faren sin. De har sett på sammen, og gubben har hoppet over de scenene som kan virke skremmende/ dårlig innhold. Mini sier klart i fra hvis han synes det er skummelt og hvis han ikke vil se mer.

Han hadde aldri fått lov til å se det alene, ennå.

Han har også fått hele Star Wars The Clone Wars serien på dvd til bursdagen sin, the Clone Wars filmen har han også. Bare LITT Star Wars fan her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...