Gå til innhold

Når forteller dere nyheten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har i nå i en ukes tid (lenger enn det også, har diskutert helt siden vi bestemte oss for å få barn....)hatt diskusjoner frem og tilbake om hvem og når vi skal fortelle det til...

 

Jeg er 5+4 så vi er ikke akkurat langt på vei, men jeg har en del smerter i magen, er trøtt og det er uvante med tanke på et barn i magen (er førstegangsfødende), slik at man har mange spørsmål og tanker som man gjerne vil ha svar på.... Derfor har fortalt det til min mamma, et par venninner, og en god arbeidskollega. Etter mye om og men så har vi vell blitt nesten enige om at vi forteller resten av familien det på julaften (er da ca 10 uker)...

 

Jeg har i mange år vært fast røyker og med en gang vi fikk en positiv test, stumpet jeg røyken.... Og da får jo alle en mistanke om at her er det noe på gang, men jeg prøver bare å prate det bort om at jeg har fått "sunne" verdier ;) Uansett, så gjør det at det blir ekstra vanskelig å skjule de første 3 mnd for omverden.. Føler ikke at samboeren min alltid har like god forståelse for at jeg har behov for å snakke med andre om dette og at det ikke er så enkelt å snakke seg ut av "beskyldninger" om at man er gravid... Vil gjerne ha noen gode råd om når dere forteller det til andre og om det er familie eller venner osv... Gjerne noen tips om hva jeg skal si til min samboer også så han lettere skal fortså mitt behov for å snakke med andre damer og lufte tankene mine...

 

Ha en super lørdagsnatt :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også veldig behov for å snakke om det med min familie og særlig min søster. Jeg fortalte det med en gang til søstra mi. Jeg tenker sånn at jeg forteller det til dem som jeg uansett ville fortalt det til hvis jeg hadde mistet. Det er jo mest derfor man ikke forteller det til noen, fordi det er en fare for å miste, og da er det kanskje kjedelig hvis absolutt alle vet det og kommer med spørsmål i lang tid etterpå.

 

Synes dere har kommet frem til en god løsning jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte kommende besteforeldre og tanter og onkler (+fille tanter - og onkler) 6+5, kommende oldeforeldre får beskjed om to uker (10. uke) og så "resten av verden" rett før jul.. da rundt 12 uker :)) Førstemann her også,så vi kom frem til det at hvis vi skulle mistet nå, er det uansett godt å ha familie og gode venner i ryggen :)

Er det bare meg som har følt at de første ukene har gått overraskende raskt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme diskusjon her. Jeg vil gjerne si det, forsi jeg trenger svar på ting, har mange tanker, både gode og dårlige. Er kjemperedd for å miste (har gjort det en gang tidligere) så trenger å lufte bekymringer der også. Har fortalt det til en ( gravid) venninne, mot samboers vilje. Han vil ikke si noe til noen før etter jul, men nå har han vel begynt å skjønne at vi ikke klarer å skjule det så lenge. Har alltid røyket jeg også, ikke sluttet 100% enda, men røyker ekstrremt lite. Har alltid vært en vinelsker også, så noen begynner jo å lure. Og jeg har rett og slett ikke lyst til å juge om det, for jeg er jo så GLAD og vil dele gleden! Skal på tidlig UL til torsdag, så hvis vi hører hjertelyd og ting ser bra ut så må vi nok røpe snart til noen fler. Magen er vanskelig å holde inn, og jeg er mye kvalm og sinnsykt trøtt hele tiden. Jeg er hvertfall 6+, er veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere i samme situasjon... Tror ikke alltid menn skjønner at vi har et behov for å snakke med andre om dette, kroppen vår forandres og det skjer mye rart hele tiden.... Og det at man er trøtt konstant er hvertfall vanskelig å skjule :) Og når man plutselig har sluttet å røyke også, hehe, er sikker på at de fleste skjønner det :)

 

Jeg har også fortalt det til mine to venninner mot min samboers vilje, men nå i ettertid så tror jeg han syns det er bra, han slepper jo den kaklingen min som går konstant om dagen.... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...