mitt 4.barn har kommet Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Prøver for harde livet å holde influensaen utenfor dørstokken vår. Oppsøker ikke folk som er syke, eller tar ikke med oss babyen ut på bytur, de andre barna og vi foreldre må vaske og sprite oss stadig vekk. Men i kveld var vi bedt bort i et selskap. Hyggelig å komme seg ut for en gangs skyld, men hadde heller holdt oss hjemme hvis vi visste at de har influensaen i hus. Der hadde nemlig to av barna trolig svineinfluensa, alle symptomene stemte og hun som var mest syk kom stadig ned til oss voksne i selskapet. Dessuten har vi nå deres tredje barn på overnatting hos oss. Kjenner jeg blir lettere irritert over at de ikke ga oss valget når de vet at det trolig er smitte i huset, og at vi dessuten må huse det friske barnet som kanskje vil smitte våre. Vi har tross alt et barn på 4 mnd som ikke bør bli smittet. Men hva gjør en når en langt ut i selskapet får vite dette? Tar frakken og stryker på dør kanskje? Må innrømme at jeg tok fram spritflaska fra veska for å desinfisere hendene mine i smug. Og vi tok en tidlig kveld. Håper bare at hun som overnatter ikke har dratt med seg smitte til vårt hus da....
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 lerrere irritert har du rett til å være. er man syk og skal ha gjester burde man ringe å si ifra og man burde heller ikke dra på besøk om man er syk, har alltid hatt den"regelen" for meg selv. men er vist ikke alle som har det. håper ikke dere blir syke da, blir sikkert ikke det.
*toppris* Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 uff... jeg hadde nok sagt det til de, at det skulle de gitt beskjed om... med tanke på at dere har en liten baby. Uansvarlig av de!
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Syns ikke det var spesielt greit gjort av de dere var på besøk hos. Man sier vel fra om at det er smittsomme sykdomer i hus. Og man lar vel ikke potensielle smittkildebarn overnatte andre steder!
mitt 4.barn har kommet Skrevet 22. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2009 Godt å høre at jeg ikke er alene om å mene dette. Kjempekjekke folk vi var hos, men jeg mener ærlig talt at de burde opplyst oss om dette. Har fortsatt jenta deres på besøk, og jeg maser om håndvask og spriting av fingrene før måltidene. Men ser at dette trolig ikke er like vanlig hjemme hos de. Trodde dette var skikkelig innarbeidet hos alle nå jeg... Ja, ja, får se om vi holder oss friske til i morgen for da skal vi vaksinere oss...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 husker en gang når nevøen min (han var ganske liten) skulle ha barnebursdag, og en bekjent av min søster skulle komme med sin lille sønn som var omtrent like gammel. Og fortalte når vi skulle hjem at gutten hadde lus! Og der måtte vi dusje flere ganger for dagen, fryse dyner osv i en uke bare fordi han bare MÅTTE ta med han guttungen. Og vi var ganske mange i det selskapet også.. Ikke alle som tenker like langt tydeligvis..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Hvis det er nokon i huset her som er sjuke så avlyser eg det sleskapet me hadde planlagt, hadde i hvertfall gitt beskjed også var det opp til gjestene om dei ville komma eller ikkje. Eg har fleire gonger ringt heim til mamma og spurt om ho vil ha oss der fordi, ein kanskje har litt feber, eller kasta opp kvelden før osv. Eg gjer beskjed før me kjem, spørr om det går bra og eg seier i samma setning at eg har full forståelse om dei ikkje vil ha oss på besøk. Det er vanlig folkeskikk å fortelle om slikt, ein vil jo ikkje spre smitte vidare meire enn nødvendig. Det er noko eg forventar av alle som kjem på besøk og andre som skal på besøk. Og hvis me hadde mistenkt SI her i huset så hadde ingen fått lov til å komma hit!!! Trenger da ikkje å smitte andre og spes ikkje dei som har nokon i risikogruppa og som faktisk ikkje får vaksina!!!
alvamamma Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 Da hadde jeg vært mer irritert enn lettere irritert altså...
magica og lille tryll ♡ Skrevet 22. november 2009 #9 Skrevet 22. november 2009 Uff så uansvarlig!! Hadde nok sagt ifra til vertene, hyggelige folk eller ei...!
lille sprelle Skrevet 22. november 2009 #10 Skrevet 22. november 2009 hadde blitt fly forbanna og ikke bare lettere irritert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå