Gå til innhold

Alenemor og student. Ang økonomi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå snart ferdig med andre året på høyskole. Er et halvt år forsiknket i utdanningen min, pga noen fag jeg måtte ta opp igjen. Så overgangsstønaden min går bort nå til våren.

Da har jeg allerede fått de to ekstra årene med utvidet OS.

Er det noe mer støtte å "hente" fra Nav? Eller skal jeg begynne å undersøke muligheten for jobb?

Ser for meg at det blir problematisk pr dag å finne seg en jobb som må begynne før 07.30 (barnehagestart) og slutter senest 1615 (barnehagen stenger 16.30).

Er helt alene med datteren min, så pappaen er uaktuell opp i det hele.

Noen lure forlsag til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

få et barn til?

har du 1 1/2 år igjen? eller 6 måneder?

lova:

Dersom den enslige moren eller faren tar nødvendig utdanning og stønadsperioden etter andre og tredje ledd utløper før et skoleår er avsluttet, kan overgangsstønad gis til og med den måned skoleåret avsluttes. I påvente av skolestart, et konkret arbeid eller barnetilsyn, kan stønadstiden forlenges med opptil seks måneder i særlige tilfeller. Det kan også gis overgangsstønad i de første seks månedene etter at vedkommende har meldt seg som arbeidssøker hos Arbeids- og velferdsetaten. Stønad etter dette leddet gis umiddelbart etter et tidsrom med overgangsstønad etter andre og tredje ledd og etter første punktum i dette leddet, likevel slik at stønaden ikke stanses når det yngste barnet fyller åtte år.

jeg vet ikke om det går, men det hadde vært artig om det gjorde det :P

for teoretisk sett kan du få 6 måneder med os etter sommeren til å skaffe deg jobb. i utgangspunktet da er du jo i et skoleår og kan jo da få ut i fra det overnevnte penger ut skoleåret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...