Gardinia Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Hva er det beste og verste med hele opplevelsen? Vil dere anbefale det? Sprekker budsjettet alltid når man bygger? Tusen takk for svar, jeg drømmer om å bygge, men vet ikke om jeg tør.
playground princess Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Budsjettet sprekker nok for de fleste ja Men vil anbefale det! =) Flyttet inn for et par uker siden...
wirre;o) Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Vi endte med en budsjettsprekk på 10%, noe som visstnok er ganske vanlig ifølge bankdamen. Vi gjorde veldig mye selv. Det anbefales ikke. På ett år hadde vi 1800arbeidstimer på huset pluss full jobb. Men jeg ble ganske tynn da... Det beste med opplevelsen var at vi klarte det uten noen store krangler og det ble på mange måter en test på forholdet. Holder man ut og bygge hus sammen, så holder man ut det meste. Det verste var nok at vi på minst ett år omtrent ikke så noen venner, knapt nok familie. Med mindre de stakk oppom på tomta. Og vi var ikke av typen som satte oss ned for og skravle. Vi skulle bli ferdige. Ellers må man være forberedt på venting. Elektrikeren må komme før rørleggeren som må komme etter maleren som fortsatt ikke er kommet fordi han har tatt på seg for mange oppdrag, men om han får betalt i svart så kan han komme på ettermiddagen.. Ja, det er noen cowboyer ute og går. VÆR SIKKER PÅ hvilke handverkere dere velger. Om jeg gjør det igjen? Ja, men ikke med så mye arbeid på oss selv. Nå har vi tross alt to barn også.
Gjest Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Det beste er å få bestemme alt selv (innenfor rimlighetens grenser), se at en drøm kan vokse fram så fort. Mest frusterende er all ventingen som det blir innimellom. Ting som blir forsinket, masing, oppfølging, utålmodigheten man føler. Vi bygget hus for 5 år siden og skal i gang med å bygge igjen ut på nyåret en gang, så ja, anbefaler det veldig! Tror aldri jeg kommer til å kjøpe hus igjen, er så gøy å bygge ;-) Budsjettet sprekker nok for de aller fleste ja, i hvertfall på første huset når det er så mye man glemmer å regne med. Vi satser på å klare det uten budsjettsprekk denne gangen fordi vi nå vet om alle utgiftene og har beregnet mer enn vi trenger å beregne, men vi får vel se ;-) Er bare å hoppe i det, du vil neppe angre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå