Gå til innhold

Da Amalie kom:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta vår kom 4 dager før termin. Hadde noe strevsomme døgn før det. Var på en sjekk på sykehuset lørdag( 14/11). Da var det ca. 3 cm åpning og jeg var litt moden. Søndag var nok den værste dagen. Hadde hatt litt rier natt til søndag. Kontaktet sykehuset et par ganger. Fikk ikke sove heller. Søndag kveld orket jeg ikke mer. Da hadde jeg hatt rier innimellom, noen var regelmessig og andre ikke. Det var også litt opphold mellom de. Snakket med jordmor på sykehuset, og vi fikk komme til en ny sjekk. Det viste seg at jeg hadde 6-7 cm åpning. Fikk være i badekar og fikk mat. Deilig med badekaret:) Det drøyde veldig lenge med riene og jeg hadde 7 cm veldig lenge. De tok vannet mitt etter en stund og jeg ble satt på drypp. Hadde bestemt meg for å prøve lystgass og akupunktur, men lystgass fungerte ikke noe særlig. Likte det ikke, og jeg vet ikke om nålene hjalp noe særlig heller. Så jeg fødte uten smertestillende. Selv om fødselen drøyde veldig, så var det en fin opplevelse. Sliten etterpå pga. lite søvn i 3 døgn. Var også ganske ganske bleik og svimmel, men det var verdt alt slitet. Vi fikk verdens nydeligste jente som ble født 16 november:) Er veldig fornøyd med personalet på A-hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye til mor og far, og velkommen til verden til lille Amalie ;) (nydelig navn, forresten)

Skrevet

Gratulerer så mye!! Kjempefint navn også! (har selv ei Amalie;-))

Skrevet

Gratulerer så masse! Håper du fikk tid til å ta igjen deg litt før dere dro hjem igjen. Kos dere masse med lille Amalie :-)

Skrevet

Takk for gratulasjoner. Var heldigvis i bedre form når jeg skulle hjem:) Ble der til torsdag, men kunne blitt der til fredag. Jeg synes det var godt å komme hjem igjen. Og nå koser vi oss med den lille jenta vår. En helt ny tilværelse, men veldig hyggelig:)

Skrevet

Gratulerer med Amalie! Nydelig navn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...