Patetica fåkksi Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Patetikum presenterer: *trommevirvel* *splash!* ANDALUCÍA mi tierra. 1:56 viser et godt bilde av alt som fantes rundt meg i flere kilometer hver vei helt frem til mai da vi flytta. God kveld - nå skal jeg ta en spansk en.
Gjest sug lut Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Oliven? Sitroner? Uansett - sukk... Vil du ha besøk? Nå og lenge? Er det alltid fint vær også?
Patetica fåkksi Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 Det der var oliventrær men vi hadde ca. 50-50 oliven og mandler. Også villhester, geiter, slanger (vræl) og digre gresshopper som stadig sirklet rundt i området. Vann fra brønn. 6 kilometer med grusvei (gammelt elveleie) opp til huset. Ja kom gjerne på besøk, ta med bakerevnene dine og lær meg denne kunsten en gang for alle. Jeg lager skillingsboller og folk lurer på om det er grove rundstykker liksom? Dette har faen meg gått for langt- Akk. Jeg lagde muffins for noen måneder siden, for første gang, og klarte å bruke tørrgjær i stedet for bakepulver. Det er ikke alltid fint vær, i går var det overskya og ganske kaldt, 18 grader.
Gjest sug lut Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Kan jeg ta med kjolene mine også? Det regner døgnkontinuerlig (med unntak av i går) og jeg nekter å ha ulltrøye under kule kjolene mine, så nå henger alle femti i skapet og gråter, og de to som kom til i forrige uke føler seg bare uendelig triste og unyttige og uinkludert i felleskapet. Forrige dagen gikk jeg i den ene inne, bare for å få den lykkelig, og måtte fyre opp halve vinterbudsjettet for å få det til. Utrolig kult å bo sånn da, selv om det må være nokså - ensomt om man er mørkredd, kanskje? Bor du mer sentralt nå? Skillingsboller er gull. Og jeg skal ikke klage uansett hvordan de er.
Patetica fåkksi Skrevet 22. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2009 Kjoler kan taes med, kjoler er lækkert. -sier jeg her jeg sitter med flodhestsokker, grå cordfløyelbukse og svart strikket jakke med digre knapper. Flaks at jeg har humørkrøller som kan sprite meg opp litt for jeg er like forutsigbar i klesveien som Jon Almaas. "Hva? Hvit skjorte og svart dress i dag og?" Ja det var kult å bo slik, absolutt. Det gjør noe med en. På høsten og på våren. ca en uke hver gang, regner det som et helvete og da blir alltid elveleiet ubrukelig selv for en Montero (eller Pajero som de kalles i Norge men det betyr strengt tatt "onanerende" på spansk, med litt fantasi. Nok fantasi til at den ikke heter det i Spania hvertfall - så det er tydeligvis ikke bare jeg som tenker i de baner) og da må man finne alternative veier. Husk; regn som faen -> strømmen går -> uten strøm ingen vannpumpe til brønnen og du sitter der med telys og begrenset med vann på flaske. Da er det greit å kunne trives i total stillhet og eget selskap. Da frøken fryd var ni dager gammel var jeg aleine i noen dager og det midt i en regntid som ikke lignet grisen, jeg snakker da om enorme områder som var helt isolert i noen dager. Elveleiet vårt var selvfølgelig ubrukelig men jeg bestemte meg for å plassere avkommet i bilen og ta en annen rute (det var nu engang nødvendig og ikke bare for å dra på CAFEEE) og jeg hadde aldri kjørt den veien før- det var ned en bratt bakke og der hadde vannet rent over veien (laget av jord) så den hadde lagd en enorm kløft tvers over veien i en diger og bratt nedoverbakke og jeg så den ikke, så jeg presterte å kjøre pansertrucken NEDI den kløfta så den stod og bikket - iiik - jeg kom meg ut og henta den nyfødte og måtte da gå hjem, det var noen kilometer i et område helt uten mobildekning. Lev sånn i noen år, plant dine egne grønnsaker og urter (selv om nesten samtlige stryker med bortsett fra tomatene) også flytter du plutselig inn blandt folk midt på Solkysten. Når en skillingsbolledeig "skal heve", hvordan veit jeg hvor lenge den skal stå slik? Dessuten var de litt tørre, jeg brukte nesten en kilo mel men ikke egg, burde jeg slenge oppi et egg?
Patetica fåkksi Skrevet 22. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2009 2:55 til 3:04 er landsbyen jeg bodde i, bare at jeg ikke bodde i landsbyen men på landet ovenfor med utsikt mot landsbyen. *savn* (sukk)
Patetica fåkksi Skrevet 22. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2009 3:30 er et slikt område vi bodde i. Det hvite er forresten mandeltrær i blomst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå