Jahoo Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Om kvelden den 18 kom "maseriene" tett i tett, og jeg skjøpnte at noe var på gang. hadde gått lang tur samme dag. Jeg ringte og ba mannen skynde seg sakte hjem.. Turte ikke helt tro det var sant selv.. Riene kom med da med 7 min mellomrom og 35 sek lange.. De ble aldri lenger, men kom oftere og oftere. Kl to om natten reiste vi på sykehuset, og hadde da 4 cm åpning og vi var i gang.. Glad jeg ikke hadde planlagt så mye rundt fødsel for vi rakk ikke engang å spise opp maten, langt mindre dusje osv.. Jeg fikk noen "vepsestikk" til og begynne med.. Vonde og ta, men tror de var litt effektive for en time eller noe.. Deretter ville jeg ha epidural og forbannet etterhvert epidurallegen som brukte 40 min på og komme og klarte ikke å få satt den. Men godt å få den pausen.. Men, den gjorde nok at jeg ikke kjente veldig pressetrang.. Presset egentlig på normale rier som var korte, og det var grusomt vondt.. Jeg ble redd og litt panisk, og skrek til slutt "fåååå han uuuut".. De klippet da og det er jeg bare glad for. Revnet ikke. Vi er lykkelige, men alt går ikke etter planen.. Vi har problemer med å få han til og suge og verdiene er ikke helt optimale.. Vi opplever å få forskjellige meldinger av alle jordmødre på hotellet, barnelegen fant en bilyd på hjertet som hun slang ut i forbifarten, og de snakker dårlig norsk så og si alle.. Frustrerende, men vi har heldigvis lege i familien og støtte oss til. Fokus på amming, fremfor å få han i form gjør oss litt forbannet.. Men han får nok melk via pumpemaskin. Håper han tar brystet etterhvert. Han er verdens godeste og far er nesten mer hormonell og forelsket enn meg Gled dere til å se barnet sove på brystet til far.. hjelper på motivasjonen i tunge tider.. Lykke til jenter..
lillebie på`n igjen Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Gratulerer som nybakte foreldre ) håper at alt ordner seg for dere - og at babyen har det bra )
Januar Baby <3<3 Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Gratulerer så mye med lille gullet :) Håper ting kommer seg og at han etter kort tid vil ta bryst .. Men det går seg nok til skal du se :) Kjempe masse gratulerer til begge to Og kjempe bra at det gikk fint med deg og småen under fødsel:) Høres ut som en ikke så alt for galen fødsel ... Kose dere masse med lille gullet fram over ..... ^^ Og masse lykke til som mamma ^^
Termin 061209 Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Hei Jeg har fulgt deg de siste dagene. Gratulerer så mye som foreldre. Jeg håper alt går bra til slutt Stor klem
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Gratulerer så mye!!! Håper det går bra med det lille nurket, ordner seg helt sikkert :-) Men er selvfølgelig kjipt når man føler seg utrygg på hva som skjer. Håper dere får svar på alle spørsmålene. Lykke til og gratulerer igjen :-)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Gratulerer så mye med gutten! Fin dato å bli født på! Håper det går seg til etterhvert og at det ikke er noe alvorlig med snuppen deres! Klem!
2tettebabyer Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 gratulerer så mye :-) Håper alt går bra!! :-) Snakker dårlig norsk nesten alle? Hvor har du født?? Godt dere har lege i familien om info er så sprikende og dårlig. Lykke til, og gratulerer!!!
Jahoo Skrevet 24. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2009 Takk for hilsner.. det går heldigvis bedre nå.. Bilyden er forsvunnet, men vi har krevd en ekstra kontroll i morgen på Ullevaal. De andre verdiene er også bra, og vi er i gang med ammingen.. Begynner også og få energien tilbake.. Var ikke forberedt på og bli så slått ut!! Helt sykt.. Tåkeland.. Har ikke orket annet enn og amme, langt mindre ha besøk og gjøre noen form for husarbeid.. Men nå går det litt bedre.. Når det gjelder hotellet så er det nok veldig bra for foreldre hvor tingene fungerer, men ikke så bra for barn med problemer.. tror vi fikk 1000 råd på de tre dagene, og ikke en av jordmødrene gav samme råd.. Det hun ene sa var ikke den andre enig i osv.. Man må virkelig stole på seg selv og gjøre seg veldig kravstor. veldig glad for mannen min som ikke gir seg
Trultetryne Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Gratulerer! Vi fødte på samme dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå