Gå til innhold

Gutten vår kom til verden den 19, termin 14.


Jahoo

Anbefalte innlegg

Om kvelden den 18 kom "maseriene" tett i tett, og jeg skjøpnte at noe var på gang. hadde gått lang tur samme dag. Jeg ringte og ba mannen skynde seg sakte hjem.. :) Turte ikke helt tro det var sant selv.. Riene kom med da med 7 min mellomrom og 35 sek lange.. De ble aldri lenger, men kom oftere og oftere. Kl to om natten reiste vi på sykehuset, og hadde da 4 cm åpning og vi var i gang.. Glad jeg ikke hadde planlagt så mye rundt fødsel for vi rakk ikke engang å spise opp maten, langt mindre dusje osv..

Jeg fikk noen "vepsestikk" til og begynne med.. Vonde og ta, men tror de var litt effektive for en time eller noe.. Deretter ville jeg ha epidural og forbannet etterhvert epidurallegen som brukte 40 min på og komme og klarte ikke å få satt den. Men godt å få den pausen.. Men, den gjorde nok at jeg ikke kjente veldig pressetrang.. Presset egentlig på normale rier som var korte, og det var grusomt vondt.. Jeg ble redd og litt panisk, og skrek til slutt "fåååå han uuuut".. De klippet da og det er jeg bare glad for. Revnet ikke.

 

Vi er lykkelige, men alt går ikke etter planen.. Vi har problemer med å få han til og suge og verdiene er ikke helt optimale.. Vi opplever å få forskjellige meldinger av alle jordmødre på hotellet, barnelegen fant en bilyd på hjertet som hun slang ut i forbifarten, og de snakker dårlig norsk så og si alle.. Frustrerende, men vi har heldigvis lege i familien og støtte oss til. Fokus på amming, fremfor å få han i form gjør oss litt forbannet.. Men han får nok melk via pumpemaskin. Håper han tar brystet etterhvert. Han er verdens godeste og far er nesten mer hormonell og forelsket enn meg :) Gled dere til å se barnet sove på brystet til far.. hjelper på motivasjonen i tunge tider.. Lykke til jenter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med den lille gutten!

 

Det virker som du tar ting med fatning, bra, det er nok av teorier om det meste. Vet ikke helt hva du mener med verdier, men håper alt snur seg til det beste for dere.

 

Jeg fødte for tre uker siden, og synes selv jordmødre og helsesøstre er syklig opptatt av amming og frekvens. Jeg har en gutt som sover godt, men som jeg mener har matvett. Men jeg gir han vissnok mat for sjelden og han går for sakte opp i vekt. Har venninner som ville ha blitt helt hysteriske av mindre. Jeg tror jo ikke han sulter ihjel, men lurer jo innimellom...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulere så masse med gutten!

Vet av erfaring at det det er tøft når en får en litt vanskelig start, for man vil jo at alt skal gå på skinner. Sånn går det desverre ikke alltid... Men, det virker som dere ikke lar dere stresse og det er bra!

Håper formen til gutten kommer seg, at ammingen går seg til og at bilyden er borte neste gang de lytter! Apropo bilyd er mitt inntrykk at det ofte hender at de må lytte en ekstra gang etter noen dager, da de hører bilyd første gangen..... Og i de aller fleste tilfellene er bilyden borte neste gang! Krysser fingrene....

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten vår hadde også en bilyd, hadde to ultalyder av hjertet.. men det var ikke noe farlig (sa dem). Var ett hull mellom hjertekammerene som vist var veldig vanlig! Skal på ny ultralyd om tre mnd. Det kunne ta flere år før det tettet seg, men helt ufarlig sånn bildene viste nå hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. takk for hilsner.. jeg vil bare si at ting går veldig bra nå. han hadde noen lave verdier på blodsukker, og på infeksjon, men de forsvant etter 3 dager. Bilyd har de nå fått sjekket med ultralyd og den er helt borte.. takk og lov.. Amming går bedre og bedre, vi lærer oss teknikker. Han er verdens nydeligste og veldig snill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...