Gå til innhold

Isjas smerter eller rier? hvordan er rier?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hørt noe om at isjas smerter kan forveksles med rier? Fikk akutt isjas i dag fra ryggen/rumpa og nedover høyre ben. Tror selv det er snakk om at vesla presser på noen punkter som berører isjas nerven.

 

Men hvordan kjennes egentlig rier ut?

 

Første gang for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke noe om isjias-smerter, men jeg villa ha ringt føden. Det gjør jeg ved den minste tvil eller spm! Nå er det så kort tid igjen, og de vil jo passe på oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rier er vanligvis mensmerter i forverret utgave. Men de kan sla ut i ryggen selv om du ikke har mensmerter der vanligvis. Ellers er jo vondter i forskjellig type vanlig na pa slutten. Hvis det kommer i tak og blir regelmessig, sa ville jeg sett hvor ofte og hvor lenge. Hvis du er urolig ville jeg ringt til jm/foden. Hvis ikke er tolmodighet en dyd. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borte idag så det var sikkert bare ei som trykte på en nerve inni der... Føles som jeg har hatt krampe i muskelen der i dag. Men ellers ok. Ingenting regelmessig. Men skulle gjerne visst litt mer om rier om noen har lyst å fortelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rier kan nok oppleves veldig forskjellig, men til meg sist så husker jeg at jeg fikk rier dagen etter termin. Jeg lå på sofaen, da den første kom. Jeg satte meg fort opp, forbauset ovet følelsen jeg hadde fått og tenkte: Oi, der var en følelse jeg ikke hadde kjent på 9 mnd...!!" Veldig mensenaktig. Noterte opp rien, og de kom veldig svakt og sjelden til å begynne med, men så fort et mønster! Dagen etter hadde jeg min nydelige sønn i armene!

Det er sånne tak, som enten settes inn i ryggen eller foran på magen...jeg lurte også veldig på hvordan det skulle være, men skjønte det av meg selv da de kom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...