Gjest Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Venter tredjemann og har hørt at det godt kan være at han ikke fester seg før veldig sent eller ikke i det hele tatt. De andre to festet seg fint med hodet ned noen uker før. Jeg føder superraskt så det hadde jo vært fint om jeg da visste at gutten lå rette veien FØR vi liksom fant det ut på fødestuen......Hva er deres erfaringer jenter?
gravid me nr 8 :-) Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 alle mine 6 barn har festa seg før fødsel men,tror d er litt forskjellig visst jeg ikke har hørt feil...er glad mine har gjort d siden jeg alltid får tidlig vannavgang,slipper å legge meg flat liksom....tungt nok å reise seg igjen da..hehe..lykke til
Gjest Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Er det slik at man må legge seg ned hvis vannet går og babyen ikke har festet seg?? Har hørt det før også.....jeg har rett og slett ikke tid til det...hehe, føder på to timer.
Bromelia Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Trodde at det vanligste var at de lå med hodet ned og bena opp når det nærmet seg termin. Kan de plutselig finne på å snu seg? Sånn at man ender opp med setefødsel? HJELP! Trodde at selv om ikke hodet festet seg så lå de automatisk sånn, men det er jo selvfølgelig mye mulig at jeg tar feil.
ayaah Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Ja, da bør man legge seg ned. Nr 1 og 3 festet seg hos meg, men ikke nr 2. Fødselen ble satt i gang med nr 2 11 dager over termin, de tok vannet, og da måtte jeg ligge til riene hadde fått henne til å feste seg. Tok et par timer, så fikk jeg gå rundt. Nært termin er det vel ikke plass til at babyen klarer å snu seg så mye, så jeg tror ikke du skal være redd for at den plutselig bestemmer seg for setefødsel dagen før, hvis den har ligget rett vei en stund!
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Jeg er i uke 42, og hodet er ikke festet... Venter nr. 3.
Herkules Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Som regel så snur de ikke på seg på slutten selv om hodet ikke er festet Heldigvis. Med nr 2 var ikke hodet festet kvelden før fødsel. Ringte inn med vannavgang og fikk ikke beskjed om å legge meg ned. Det fikk jeg forøvrig ikke med nr 1 heller og her gikk vannet og legen hadde ikke funnet hodet uken før- Litt mer skeptisk til beskjedene den gang.
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Mine 2 første festet seg ikke før 5-6 timer etter at vannet var gått. Måtte ligge mens vi ventet på det! Denne gangen vet jeg med sikkerhet at lillegull har ligget med hodet nedover vertfall siden uke 24 (hyppige ul og spark på høgre side øverst i magen). Regner ikke med at h*n fester seg før etter at vannet er gått denne gangen heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå