Renate1987 Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Hei! Er det noen som har erfaring med dette? Har slitt en del med soppinfeksjon i underlivet de siste mnd. Nå har jeg bare 8 dager til termin, og har fått ett nytt utbrudd. Får jeg føde vaginalt hvis fødselen plutselig begynner? Smitter det over til barnet? Smitter sopp egentlig ved sex? Håper på svar
stasimor0603 Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Hei hei:-) det som jeg vet ved soppinfeksjon som candida kan man bruke Canesten tabletten, det eneste du skal ikke bruke applikator men ta opp i kjeden med fingra. Den smitter med sex så du må nok pleie mannen din også. Hvis du føder vaginalt og har sopp da kan barnet å få samme sopp i munn og du på brysvortene. Jeg er ikke helt sikker om du kan ta det så nær fødsel kanskje lønner seg å ringe føden eller legevakta og spørre dem ( vet ikke hvordan er det i andre byer men i fredrikstad de er veldig hjelpsomme selv om man ringer med dumme spm he he) Alle rester av Canesten pleier forsvinne fra kjeden i løpet av 7 dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå