Gå til innhold

Hva er de kulene på halsen som er under mandlene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adamseplene, faktisk.

Hørt om noen som har flere en ett eple?

Skrevet

Der er lymfekjertler der. De kan oppføre seg som om en har en infeksjon i kroppen, selv om en er frisk:)

Skrevet

Hvor mange lumfekjertler kan man ha på halsen da? Kan adams eple hovne opp a?

Skrevet

kan ikke det være falske mandler da...?? hmmmb

Skrevet

Falske mandler sitter i nesen, de;)

Skrevet

Lymfesystemet består av lymfeårer, lymfekjertler, milten og annet lymfoid vev i ulike organer. Lymfekjertlene er samlet i klynger ved blodkarene.

De største lymfekjertlene finnes i lysken, i armhulene, i halsen og i buken. På disse stedene foregår det en storopprydning av elementer som kan skade kroppen dersom de ikke skilles ut. Dette kan være avfallstoffer som mikroorganismer, brukte blodceller og små sotpartikler

Fra wikipedia.

http://no.wikipedia.org/wiki/Lymfesystem

Skrevet

Falske mandler sitter i nesen ja, men mandlene sitter så langt inni halsen at de kan du verken se eller kjenne fra utsiden. Det er nok noen andre lymfekjertler du kjenner, mandlene er også lymfekjertler, og du har mange av de rundt om i kroppen. Det er de som verker når du har en infeksjon, noen ganger når du har influensa kan du kanskje kjenne at du har vondt i lysken eller armhulen, da det er lymfekjertlene der som er hovne...

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva det er jeg. Har fått 4 kuler på halsen. Ikke mandlene. Du to første fikk jeg vite var lumfekjertler men de to andre som hovnet opp i dag har jeg ingen peiling på hva kan være.

Skrevet

Hvor på halsen?

Mandlene kjenner du ikke på utsiden av halsen.

Kuler på halsen skal sjekkes ut - gjorde det selv tidligere i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...