Bunnies by night Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 svineinfluensavaksinen? Fikk dere noen bivirkninger/allergisk reaksjon, eller gikk det knirkefritt?
Mom2Two Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Det er ikke sulfa i vaksinen!! Jeg har sjekket nøye, da jeg har veldig alvorlig allergi mot sulfa. Jeg har sjekket med flere leger her hjemme og i utlandet. Det er et antibiotikum i vaksinen, men det er ikke et sulfapreparat og det skal heller ikke gi kryssallergier. Det er nesten 10% av befolkningen som har allergi mot sulfa i større eller mindre grad, så da ville i så fall mange ha reagert. Jeg skal altså ta vaksinen (er ikke i noen risikogruppe, så venter fremdeles), og har reagert med allergisjokk på sulfa før. Broren min har også allergi mot sulfa, han har tatt den for lenge siden uten noen som helst form for reaksjon.
Mom2Two Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 PS. Kan godt gi tilbakemelding når jeg har tatt den. Jeg kommer til å ta den hos legen for sikkerhets skyld. Hvis du er veldig bekymret, tror jeg også at det skal kunne gå an å få satt den på sykehuset. Just in case.
Bunnies by night Skrevet 21. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2009 Så bra:) Ja, gjerne send en pm i etterkant!
Mom2Two Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Will do, men aner jo ikke når jeg skal få tatt den!
Bunnies by night Skrevet 21. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2009 Nei - du sier noe;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Nå er det jo alltid en lege i nærheten når man setter vaksinen, så OM man får en alvorlig allergisk reaksjon, så er hjelpen på plass
Mom2Two Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 Bare tenker at det er bedre å ta den hos fastlegen enn på et slikt "oppsamlingssted".
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Ja, så absolutt! Men der hvor det kun vaksineres på "oppsamlingssteder" så er det alltid en lege, heldigvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå