Gå til innhold

Noen med sulfaallergi som har tatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

svineinfluensavaksinen? Fikk dere noen bivirkninger/allergisk reaksjon, eller gikk det knirkefritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sulfa i vaksinen!! Jeg har sjekket nøye, da jeg har veldig alvorlig allergi mot sulfa.

Jeg har sjekket med flere leger her hjemme og i utlandet. Det er et antibiotikum i vaksinen, men det er ikke et sulfapreparat og det skal heller ikke gi kryssallergier. Det er nesten 10% av befolkningen som har allergi mot sulfa i større eller mindre grad, så da ville i så fall mange ha reagert.

Jeg skal altså ta vaksinen (er ikke i noen risikogruppe, så venter fremdeles), og har reagert med allergisjokk på sulfa før. Broren min har også allergi mot sulfa, han har tatt den for lenge siden uten noen som helst form for reaksjon.

Skrevet

PS. Kan godt gi tilbakemelding når jeg har tatt den.

Jeg kommer til å ta den hos legen for sikkerhets skyld. Hvis du er veldig bekymret, tror jeg også at det skal kunne gå an å få satt den på sykehuset. Just in case.

Skrevet

Så bra:) Ja, gjerne send en pm i etterkant!

Skrevet

Will do, men aner jo ikke når jeg skal få tatt den!

Skrevet

Nei - du sier noe;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå er det jo alltid en lege i nærheten når man setter vaksinen, så OM man får en alvorlig allergisk reaksjon, så er hjelpen på plass :)

Skrevet

Bare tenker at det er bedre å ta den hos fastlegen enn på et slikt "oppsamlingssted".

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, så absolutt! Men der hvor det kun vaksineres på "oppsamlingssteder" så er det alltid en lege, heldigvis! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...