Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 lurte på hvordan dere andre gjorde det i overgangsfasen? Han går ut av sengen med en gang vi går ut. Nesten før vi har rukket å gått ut til og med..! Lukker vi døren og lar han gråte? Tar gråtekuren? Vil han legge seg selv etterhvert?! HJELP
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Ikke lukk døren iallefall!! Følg han tilbake, sitt gjerne vakt utenfor, til han skjønner det ikke nytter å stå opp. Forklar.
MJ<3 Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Samme som skjedde hos oss, vi prøvde også sitte vakt utenfor, men det funket bare ikke. I halvannen uke prøvde vi og det ble ikke bedre, resulterte i overtrøtt unge på dagene... Hos oss funket det å lukke døren. Han bæljet en stund, men vi gikk inn til han med jevne mellomrom, og hadde på et nattlys. Nå går alt helt fint, ligger med lukket dør hele natten og alt er bra. Han kom jo ikke ut av springelsengen heller (før han gjorde det) og han er vant til rommet sitt. Anbefaler å prøve å lukke døren, jeg holdt på å bli gal...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Vi går inn med jevne mellomrom nå ja, med døren lukket.... Det er det vi tror vil funke best. Vi startet med å ha døren oppe, og å sitte vakt, men veeeeldig viljesterk gutt! Vi vet ihvertfall at "alt er lagt til rette" nå!
MJ<3 Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Huff ja, vet hva du snakker om. Vi holdt det gående i over en time hver kveld, hvor det endte med at jeg måtte kose han i søvn. Så lukket vi døren-himmel!! Er nok litt rart for dem i begynnelsen å ikke ligge i "fengsel", men det ordner seg kjapt!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Det gikk en time, så sovnet han! Håper det blir bedre og bedre for hver kveld! Ikke no lett å høre på gråten, men men... Takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Legg ham og si god natt si mange ganger som det trengs. Vennlig, men bestemt. De gir seg etter noen få dager.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 Vi lukket og døren, da gikk det helt fint. Litt sutring til å begynne med, men han la seg til å sove når han så at døra var lukket. For da var det kveld. Sitte vakt utenfor døra, hva skal det være godt for?
Gjest losen Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Vi har begge ungene på samme rom (2 og 3 år) eldste er snart fire og i junior seng, minste er i sprinkel seng. Faren legger seg med dem, det blir snart stillt og etter 20.30 minutter går jeg opp og vekker kjæresten min :-) Vi legger dem begge klokka 7.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #10 Skrevet 21. november 2009 Så tungvint at en av foreldrene må legge seg sammen med barna hver natt for at de skal klare å sove.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #11 Skrevet 21. november 2009 HI her. Vi har vært veldig bortskjemt med legging hele veien, bare vært annerledes i to uker. Vi får nok tåle litt gråt...Ikke no alternativ å sovne sammen med de, det er jeg ikke direkte fan av.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #12 Skrevet 21. november 2009 Huff...lukke døren synes ikke jeg var noen bra løsning.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #13 Skrevet 21. november 2009 Hvorfor ikke det? Å ha døren åpen og sitte vakt utenfor er nå absolutt ikke noen god løsning. Og hva hvis barnet våkner på natten og ikke kommer til dere først, og vandrer omkring. Ikke noen bra løsning.
eggstokk Skrevet 21. november 2009 #14 Skrevet 21. november 2009 Her er det jo mange måter å gjøre det på. Konklusjonen må vel være å prøve en eller flere metoder og se hva som funker for dere.....eller holde på en metode som dere mener er den riktige for dere. Jenta mi er 19 mnd, og ble lagt i stor seng for ca 1 uke siden. Hun har ikke stått opp om kvelden før ikveld. Sto opp to ganger. Kom ut da døra sto oppe. 3 gangen satt jeg litt med henne, sang og leste i bok. Men det ringte i ørene mine at dette ikke var en god løsning da jeg merket at hun ble i leke modus. Så jeg sa godnatt, gikk ut og lukket døra. Ventet litt, og hørte etter om hun gikk ut av senga. men ble værende. Var nettopp oppe og sjekket henne, og har nå latt døra stå åpen slik at hun kan komme inn til oss i morgen tidlig. Dette funket for oss idag, så får vi se hvordan det går fremover. Lykke til med leggingen....:-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #15 Skrevet 22. november 2009 Han sov igjennom hele natten!!! JIPPI!!! Og han har vært myyyye mer fornøyd idag enn på lenge! Så NOE riktig har vi gjort da Hehe! Spent på hvordan leggingen blir ikveld!
MJ<3 Skrevet 22. november 2009 #16 Skrevet 22. november 2009 YEEE, så bra da! Det er veldig deilig å slippe å tenke mer på tilvenning til stor seng. Da er det overstått liksom! *venter spent på neste utfordring*
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #17 Skrevet 22. november 2009 Da sovnet han uten en lyd!!!! HÅPER DET ER EN NY TREND!!! Jippi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå