mirredutt Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 5 åringen fikk vannkopper for 4 uker siden, og var ikke så veldig ille plaget. Har hatt noen små "sår" enkelte steder etter vannkoppene, men de aller fleste har grodd fint - bortsett fra en ser jeg nå... Han har klaget over vondt i skuldra et par dager nå, men jeg antok at det var fordi det var en skorpe på den ene vannkoppen der som hektet seg fast i klærne, sengetøyet osv.. Nå kom han i midlertid å ba om plaster fordi det var så vondt og da tok jeg en nærmere titt. Usjamej.. Den ser ut som en skikkelig poppeklar kvise, en vulkan nærmest, bare at det som stikker opp er helt svart og under er det grønnlig og rødt. Jeg prøvde å ta bort det som stakk opp, men da ble han helt hysterisk. Får ikke lov å røre og han går med armen rett ned fordi all bevegelse er vond. Er ikke dette litt rart en mnd etter han fikk vannkopper??
Gjest Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Er vel noe med at man kan få brennkopper etter vannkopper, men ikke aner jeg om det kan være det..? :-)
mirredutt Skrevet 21. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2009 Prøvde å google noen bilder av brennkopper, men det ligner ikke.
Espoir Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Det har sikkert gåt infeksjon i et av sårene etter vannkoppene. Han bør få fucidinsave (reseptbelagt), eller kanskje til og med settes på en penicilling-kur, eventuelt skjære opp og rense ut hos en lege. Min ene datter har eksem og ofte småsår, og har hatt dette et par ganger. Ikke begynn å klemme og skjære selv ihvertfall. Men det kan altså hende en lege bør få ta seg av dette.
Ugl@ Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Er en infeksjon, husk god håndhygiene og få legehjelp ASAP.
mirredutt Skrevet 21. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2009 Legehjelp som i legevakt i kveld, eller kan det vente til i morgen? Uff...
Ugl@ Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Så lenge han ikke har feber så kan det vente til i morgen, men rens med sterilt saltvann ( har du pipetter med saltvann så er det fint å bruke) hvis ikke tilsett 0,9gsalt til 100ml nykokt vann.
mirredutt Skrevet 21. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2009 Satte som sagt et plaster på tidligere i kveld, og da sa han det ble mye bedre. Men han har hatt besøk og lekt veldig fint og sikkert ikke tenkt så mye på skuldra, men nå når han skulle legge seg fikk han veldig vondt igjen. Var kanskje ikke det smarteste av meg å sette plaster på, for fikk jo hvertfall ikke lov å ta det av igjen så får ikke sett hvordan det ser ut nå. Er i allefall ikke rødt utenfor plasteret, men han klarer ikke å løfte armen noe særlig ut fra kroppen og i hvertfall ikke over hodet. Måtte gi han en paracet mot smerten så blir det nok en tur til legen i morgen. Pussig at slike ting alltid skjer i helgene så man må ty til legevakt.. Mora til bestekompisen er lege, men jeg vet ikke om det er frekt av meg å be henne se på han? Hun bor i samme gate som oss..
Ugl@ Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Nei, synes du skal ringe å rådføre deg med en lege jeg. Når han har vondt i hele armen så synes jeg det bør sjekkes snarlig. Får han feber så må du ringe lege øyeblikkelig. Det er ikke uvanlig slikt skjer. Streptokokker og gule stafylokokker er de som normalt gir slike infeksjoner.
mirredutt Skrevet 21. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2009 Uff, han sover nå.. Skal holde øye med han i natt. Om han får feber eller mer vondt ringer jeg. Ellers tar jeg en telefon i morgen tidlig. Tusen takk for svar ugl@. Ha en fortsatt god kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå