MissUnderCover Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Han ser ut til å ha kuttet den strengen under overleppa, og det vil visst ikke slutte å blø.. han krabba i full fart, og "snubla" plutselig i sine egne hender og tryna.. er vel halvtime ca siden, og blør enda.. er det noe som kommer til å stoppe og det er vanlig at det blør en del der eller er det skummelt? synes liksom det er litt ekkelt...
Mrs. Bouquet Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Vi blør generelt sett mye fra ansiktet, så det ser ekstra dramatisk ut. Om han har kuttet strengen under overleppa tror jeg at jeg hadde tatt en telefon til legevakten for sikkerhets skyld.
Mom2Two Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Jeg kjenner to stk dette har skjedd med (barn). Tror ikke legen gjør noe, for det er så godt "grokjøtt" der. Og ja, det blør mye og ser dramatisk ut. Ta en telefon til lege for sikkerhets skyld om du er usikker:) Håper det går bra med lillemann:-)
ambumamma Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Hvis det ikke slutter er det alltid lurt å kjøle ned. Med isbit eller ett eller annet lurt. Ved å kjøle ned trekker blodårene seg sammen og det vil stoppe fortere Er som noen over sier og at det blør mye i munnen, men gror også fort av seg selv God bedring til lillegutt
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Tannlegen min sier at varmt vann (lunkent) stopper blødninger i munnen bra. Ellers funker det faktisk med melk! Tro det eller ei, men det bruker jeg mye i barnehagen, og det funker som bare det. Men lillegutt her er vel for liten for melk enda.. Eller ta en telefon.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Telefon til legevakta selvfølgelig
mamman til to gutter Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Vi trodde også at sønnen vår hadde kuttet strengen under overleppa og dro på legevakta for å få det sjekket. Når vi hadde ventet et par timer på å komme inn og fikk det undersøkt, så viste det seg at det så akkurat som normalt ut under der, vi hadde bare aldri tittet under ordentlig før han snublet. Det ser ikke likt ut under overleppa på barn som på voksne ble konklusjonen vår:-)
Ugl@ Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 Det bør stoppe å blø etter noen få minutter, ville nevnt dette for lege. Har han lett for å få blåmerker?
*Lissi* Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Det gjorde gutten min også da han var yngre. Vart litt av et styr kan du si:-) Skjedde når han snubblet i en leke. Blødde en god stund, men gav seg etterhvert. Så småblødde han litt avogtil de neste dagene. Ikke så mye, så vi gjorde ikke noe. Flere dager senere var vi hjemme, og da begynte han å blø igjen. Gikk i flere timer og småblødde. Prøvde å stoppe det på flere måter uten at det gav seg, så da bar det på legevakten. Der klart de å stoppe det (legen hadde på noe jeg ikke hugser navnet på) Så gikk det noen dager, og så begynte det på igjen i natt. Våknet tilfeldigvis, og da var ansiktet hans og madrassen full av blod. Vart ny runde til legen. To leger og en tannlege sjekket han, for de var usikkre på om de måtte sy. Det slapp han heldigvis. Og sluttet og helt og blø samme dag. Hadde nok ringt legevakten om det ikke slutter å blø. Ser ofte verre ut enn det er siden det blør så mye:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå