Tigerpote Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Jeg la på meg hele 23 kg under svangerskapet, og 13 av dem regelrett rant av innen 2,5 uker var omme, hvilket jeg er veeelig fornøyd med:) Spesielt siden jeg har spist kanskje 200 gram sjokolade hver dag siden fødselen! (Ja, jeg vet det ikke er bra). Jeg følte bare at jeg trengte det;) Men nå da, snart 3,5 uker etter fødselen, har det stoppet opp, så jeg har igjen 10 kg før jeg når startvekten. Man skal ikke slanke seg, jeg vet det, men jeg vil virkelig gå ned de siste 10 kg før våren kommer iallfall. Så spørsmålet mitt er om det er farlig at jeg nå begynner og spise sunt og beveger meg mer, for så å forhåpentligvis gå ned i vekt? Altså ikke regelrett slanking, men kostholdsendring/endring av livvstil. Tenker da på giftstoffer som evt kommer over i mm... Noen som har erfaring? Tips og råd?
Gjest Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Hvis du går sakte ned er det nok ikke noe problem. Trening er aldri feil. (nesten hvertfall) du bør ikke ha et veldig lavt kaloriinntak, såom du spiser 5-6 relativt små, næringsrike måltider om dagen og sørger for at du ikke er veldig sulten imellom er det trygt:) Gikk opp ganske mye med førstemann og det var det min treningsveileder råda ammende mødre til:)
_Løvemamma_ Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Jeg har blitt fortalt (tror det var av jm) at man kan regne med å gå med ca 2 kg pr mnd etter fødselen om man fullammer. Om det stemmer så har du jo dine 10 kg til våren
septbaby09 Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 he he som å lese om meg selv nesten, spsit sjokolade nesten hver dag i snart 7 uker, fått helt dilla desverre, men fra mandag er det slutt. Alltid trent mye, men etter et kranglete svangerskap ble det lite av det. La på meg 22 kg selv og gikk ned 11 på sykehuset, og 17 kg totalt innen 5 uker:) men har nå 5 igjen tror jeg, men de skal bort med trening, for det trengs å strammes litt opp også. tror ikke det kan være noe fare med et sunt liv nå, hvilke giftstoffer er du redd for??
Tigerpote Skrevet 21. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2009 Tusen takk for svar dere:) Hehe, ser nå at innlegget mit ser litt rart ut. Jeg mener ikke at jeg er redd for å spise sunt og kutte ut sjokolade altså det er jo bare fint, trening også. Men de sier jo at vi ikke skal slanke oss når vi ammer, (selv om det er vanlig å gå ned i vekt) pga at det dannes giftstoffer/slaggstoffer som vi kvitter oss med ved slanking. Og disse stoffene går over i morsmelka. Men det må vel dannes giftstoffer om man "bare" går ned av seg selv også? Eller? Men det høres jo fornuftig ut å gå ned sakte, over tid, for vi forbrenner jo mye når vi ammer.
_Løvemamma_ Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Det dannes ikke giftstoffer når man slanker seg, men når man forbrenner fett så frigjøres en del tungmetaller og miljøgifter som har vært bundet opp i fettvevet. En del av disse kan gå over i morsmelken, og det er ikke helt heldig for babyen. (Det samme er grunnen til at man ikke skal slanke seg når man er gravid)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå