Gå til innhold

Dere som har 3 barn

Lykkelig med 2 søte små:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere fulltid eller redusert? Hvordan er hverdagen med 3 barn?

Vi har to og selvom yngste kun er 3mnd fundrerer jeg litt på om jeg sakl kvitte meg med babystasjet vi ikke trenger eller ta vare på det i tilfelle vi skal ha en til. Har lyst men samtidig synes jeg jo at to er en håndfulll innimellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer ( sykepleie deltid) akkurat nå, synes det er greit å ha tid til barna nå når de er små¨. Yngste jenta er 2 1/2år, jente på 4år og gutt på 11år , får tross alt ikke småbarnstida tilbake. Men skal jobbe vedsiden av studiet fra neste sommer. Krever sitt, men når de blir større så er det ikke store forskjellen å ha 3 i forhold til 2.

Skrevet

Jeg har 3 og skulle veldig gjerne ha jobbet redusert. Mye for å få mer tid til å følge opp eldstemann som går på skolen. De 2minste tar mye oppmerksomhet fordi de ennå trenger mye hjelp osv.

Men så var det dette med økonomien da.......

Skrevet

Da vi hadde tre jobbet jeg full tid og det gikk helt fint. Jeg begynner ikke på jobb før ni så jeg kunne levere barna om morgenen, også kunne mannen min som slutter halv fire hente dem. Vi hadde vaskehjelp da..

Nå som vi har fire og de eldste har begynt på både fotball og barneidrett kommer jeg til å gå ned i 80%. Treningene begynner klokka fem og ettermiddagene blir vel travle synes jeg. Er heldig å ha en jobb som gjør at jeg i stor grad kan velge arbeidstidene mine selv, så jeg tenker å jobbe hver dag men slutte i tolv-ett tiden to dager i uka. Da rekker jeg handle og lage middag før treningstid.

Synes hverdagen går helt greit jeg, vi har gode rutiner på alt fra leggetid til klesvask og har lite stress egentlig. Blir jo litt høylytt innimellom, men ungene har mye glede av hverandre og har alltid en lekekamerat i nærheten. Jeg kunne ikke valgt anderledes, selv om jeg selvfølgelig blir sliten av og til. Det er mest kos.

Skrevet

Takk for svar:)

Skal vi ha en til ønsker jeg også å jobbe redusert. Det er hvertfall 2-3 år frem i tid. Men tiden går jo så fort.

Jeg får vel bare se når det nærmer seg og kjenne på hva vi har lyst til da. Kanskje greit å ikke selge unna alt vi har.:)

Skrevet

Har tre gutter på 1,5, 3 og snart 5 år. Er hjemme med minstemann og de to eldste har 3 dager pr uke i barnehagen. Har meldt meg på studier på nki, men har ikke tid til å studere(dvs, når klokka er 20;30 og gubben kommer hjem har jeg ikke ork til å studere...). Mannen min jobber masse, så er mye aleine med ungene. Har søkt bhg-plass til minstemann (1-3 dager i uka) så jeg skal få studert, men er ikke ledige plasser akkurat nå. Hadde mannen min jobbet normalt(hva nå det er?) så hadde jeg nok villet jobbe litt =) Trur jeg! På en måte er jeg glad for at gubben jobber så mye at jeg har anledning til å være mer hjemme med dem nå når de er små.

Skrevet

Har 4 barn da, jobber 50 %. Hverdagene vår er består av barn( lekser,trening sov) jobb og husarbeid. Men syns vi har tid til det vi vil. Holde huset på stell, følge opp alle barna, både med skolearbeid og fritidsint.

Skrevet

Vi har tre barn og driver hvert vårt firma.....og det går stort sett greit:) av og til må vi droppe noen treninger og har litt mindre tid til oss selv.....blir helt svett av folk som snakker om tidsklemme og stress......Ta mindre verv og ikke engasjer deg i alt mellom himmel og jord, det er en periode man ikke kan rekke alt.

Planlegg og tenk gjennom hverdagen så går det godt:)

Skrevet

Har tre stykker på 5 år, 3,5 år og 1,5 år. De går i to ulike barnehager, og jeg jobber 80% fordi jeg alltid må levere og stort sett hente. Hvis jeg hadde hatt en mann med litt mer fleksibel arbeidstid hadde jeg jobbet 100%.

Jeg synes tredjemann går litt på kjøpet, og merker ikke så mye merarbeid pga han. Det er en ekstra matpakke og en ekstra å ordne i stand på morgenene. Men samtidig begynner de to elste å bli mer og mer selvgående. Det blir sikkert tøffere neste år når storesøster begynner på skolen, og jeg planlegger derfor å forsette å jobbe 80% så lenge jobben går med på det.

Hvis jeg hadde vært yngre, hadde jeg sikkert ønsket meg flere barn. Men "heldigvis" drar jeg meg fort mot 40, så jeg innser at det er best å stoppe med tre, hehe.

Skrevet

Etter at jeg har lest svarene får jeg veldig lyst på en nr. 3 med tiden.

Føler ikke at jeg er helt ferdig med å gå gravid, føde og ha et bittelite nurk. Selvom alle de tre tingene er veldig slitsomt.

Det er mange som har frarådet meg det og sagt at det er lurt og kun ha to osv. hvis man skal jobbe. At det er veldig slitsomt med 3 og man får et helt annet liv. Blir nesten skremt, jeg...he he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...