Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Mannen min mener det... jeg kan godt drikke en flaske vi alene en kveld og bli litt småfull. Skjer kanskje en gang i uken. Ellers blir jeg ofte både brisen og full når vi er ute sammen med venner. Er det så ille da? Synes det er litt digg å drikke meg full alene jeg, da sitter jeg og har litt fin musikk i bakgrunnen og surfer eller ser på TV. Deilig å ha en liten rus så jeg kan glemme alle problemer i hverdagen
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 nei synes ikke det men hvis du begynner og gjemme forbruk for mannen din osv så har du det er som deg selv jeg, fredags kveld er miiin vin kveld, drikker meg på en snurr, fortjener jeg etter en lang uke
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Nei, jeg synes ikke det. Det er sånn både jeg og alle vennene mine har det. Forskjellen blir jo stor hvis han er avholds, og du sitter der med vinflasken alene. Høres litt stusselig ut at dere ikke koser dere sammen m vin da:).
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 hvis du bruker alkoholen for å flykte fra virkeligheten vil jeg si du har et problem ja... kan du kutte ut drikkinga på dagen og være uten i mange mnd har du neppe et problem, men alle som MÅ ha alkohol har et problem...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Jeg gjorde det samme i går kveld:) Ungene er borte i helgen, og da er det godt å kunne slippe alt og bli litt brisen;) Jeg klarer jo fint å la være, men sånn i helgen så syns jeg det er godt. Ikke går det ut over hverken økonomi eller hverdag, så da ser jeg ikke problemet. Og jeg velger det heller ikke foran andre forpliktelser. Og hvorfor skal det være mer akseptert å nye alkohol i sosiale sammenhenger, enn å kose seg litt alene? Jeg blir ikke brisen for å ha det bedre sosialt, men fordi jeg liker alkoholens virkning og smak. Er det ikke derfor en i alle sammenhenger nyter alkohol? Ellers kunne en vel heller drukket alkoholfritt i alle sammenhenger?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Jeg er også sånn! Men forskjellen på oss ligger vel i at jeg innser at jeg har et alkoholproblem. Har bra kontroll, men er litt redd for at det kan skli ut. Har alkoholikere i familien, så det stresser meg, men liker godt den "pausen" vinflasken gir meg. Sitter og slapper av for meg selv, ser en film og nyter roen. Prøver å holde det til annenhver helg jeg, da, men merker at jeg godt kunne tenkt meg å gjøre det hver helg, ja, men tør rett og slett ikke. Går sjeldent ut forøvrig, liker ikke å drikke noe spesielt når vi er det, for er redd jeg skal miste kontrollen.
Gjest losen Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Det er du som vet om du har et problem eller ikke. Jeg tror det går fint an å drikke som du gjør over lang lang tid, for så å kutte det ute, helt uten problemer. Vi bodde i utlandet før, og vi drakk både titt og ofte. Vi drakk gjerne hverdag, og ofte var vi nå litt på en snurr også. Vi hadde alltid øl og vin i huset. Var sånn i åresvis. Men så ble vi jo gravide, og da ble det slutt, helt slutt. Han drakk heller ikke, i solidaritet med meg. Så etter at vi fikk barn hadde vi ikke særlig god råd, og sparte på alt vi kunne, og alkohol var ikke på budsjettet. Fikk ikke permisjonspenger. Nå har vi to barn, og bor her som alkoholen koster mer enn den smaker. Ikke har vi særlig tid og overskudd til å drikke noe særlig heller. Promillegrensa er jo også en effektivstopper. Litt vanskelig å drikke en flaske vin på kvelden og kjøre på jobb klokka seks. Litt vanskelig å komme seg ut av senga også, skal ikke så mye alkohol til før en merker det blir tungt å stå opp. Du bør jo gjerne følge med, om du føler du har et problem. Det er jo også et problem om du ikke greier å stoppe, og du drikker deg alt for full, Det kan jo være det kjæresten din er bekymra for.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 Joda, vi koser oss sammen med vin og. Men han tar gjerne ett glass mens jeg gjerne kan sitte oppe lenge med vinflaska og kose meg alene Jeg liker vel alkohol mer enn han, men synes ikke jeg har et problem. Er ikke det at jeg gjemmer meg unna hverdagsproblemene med å drikke, men synes en liten rus er digg i ny og ne, og gjerne alene HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Du kan ha et alkoholproblem ja, selvsagt der du ikke det selv. Det er flere typer alkoholikere, ikke bare den klassiske som skal gjemme flaskene fra omverden, men nå blir det mer og mer vanlig at en blir en "sosial- alkoholiker". Dvs at en drikker vin, øl, cognac etc til de fleste/ mange situasjoner. I forbindelse med jobb, på "kafe" med jentene, i sofaen ect
MrsMilla Skrevet 21. november 2009 #10 Skrevet 21. november 2009 Når mennesker omkring deg bekymrer seg for alkoholforbruket ditt er det kanskje et litt dårlig tegn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå