LizzyG Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Har alle her fast jobb, eller er det noen som jobber kun som vikar? Har en fast stilling nå, men vurderer å si opp den for å kun jobbe som vikar i ambulansetjenesten. Men hvordan er det å ikke ha fast jobb når man alikevel er avhegig av en viss sum penger i måneden for å klare seg?
Verdens tøffeste mamma Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Jeg har fast jobb,, De fleste som er i vikariat, har det vel ofte for en lengre periode. Et år om gangen, kanskje? Da vet en i hvert fall at en har fast inntekt et år. Og så blir ofte vikariater forlenget etter hvert,.. Men det kommer selvsagt an på hvilke jobb det er ....
Ksenia & Anjem Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Vi har regninger å betale og kunne ikke klart oss uten faste jobber. Det er trygt
Ugl@ Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Nei, ikke alle. Jeg er student nå, og har valgt å ikke jobbe før til sommeren, blir da å ta vakter, men ikke noe fast før jeg er ferdig med studiet. Liker friheten jeg har akkurat nå og vi klarer oss økonomisk også.
Musemor med tre søte små Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Både mannen og jeg har faste jobber
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Mannen har fast jobb, jeg er vikar enn så lenge
mamman til to gutter Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Jeg har ikke fast jobb, men et fast vikariat med faste arbeidstider og fast lønn. Vikariatet går ut like etter jeg går ut i permisjon, så når jeg er ferdig med permisjonen må jeg finne meg en ny jobb. Hvis dere er avhengig av at du tjener en viss sum i mnd, så må du jo vite om det er sannsynlig eller ikke at du kommer til å stort sett hver mnd tjener så mye. Det bør ikke være sånn at du må jobbe bortimot 100% for at det skal gå rundt hver mnd hvis det er sannsynlig at du bare får vakter tilsvarende 50%, for da vil dere jo selvfølgelig ha et problem. Hvis dere derimot klarer dere med at du får vakter tilsvarende 50% og det er sannsynlig at du får vakter minst tilsvarende bortimot 100%, så er det jo mye bedre. Da kan dere spare opp de mnd du får mange vakter sånn at hvis det er en mnd du får lite vakter, så har dere litt mer å gå på.
GuttemammaX3 Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 Vi har faste jobber begge to... Om det går greit å kun ta vakter og jobbe som vikar avhenger veldig av hva man jobber med. Flere venninner som jobber i helsesektoren, og har ingen problemer med å jobbe 100% og vel så det uten fast jobb. Men det er jo selvfølgelig slitsomt å ha 4-5 steder å jobbe, og bli ringt til hele tiden og aldri kunne planlegge langt frem i tid....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå