Gå til innhold

Når regnes en fødsel som "igang"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer, for det er mange som skriver: min fødsel varte i 19 timer o.l. Når begynte tiden å telle fra? Fra vannavgang? Første rie? *nyskjerrig*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har lest en plass at fødselen regnes som i gang når du har 3cm åpning, men er IKKE sikker...

Jeg regnet sist gang fra vannet gikk og da tok det 10 timer, men fra 3 cm tok det 3timer og 48 min.

Skrevet

da jeg var på fødselskurs på Ahus noen uker siden, sa jordmor at det er mange som sier de var i fødsel i 19 timer osv'

hun sa det er bare tull. ja det føles som du har født i 19 timer, men mange teller da fra sin første ri. noen teller fra de ankommer sykehuset - og som jordmor sa - noen kommer for tidlig til sykehuset og nekter å reise hjem før de har født - disse teller også timene deretter :o)

jordmor sa at de fleste fødsel varer i 6 timer - da teller de fra 4 cm tror jeg hun sa. du er bare i fødsel når du er i "aktiv fødsel" sa hun - da telles ikke alle timene hvor åpningsfasen er frem til 4 cm - for det er den som kan være veldig lang sa hun...

men jeg kommer sikkert til å telle fra 1. ri selv jeg altså hehe - sikkert ikke godt med rier...

Skrevet

Du sjønner tegningen når en fødsel er i gang.. :) da er det ingen vei tilbake.. Selv gikk jeg rundt med 3 cm åpning ifølge jordmor i tre uker før fødsel sist så dette har nok ikke noe med det å gjøre-veldig induviduelt..men når rier eller vannet går (hos meg begynte riene et døgn før vannet gikk i forrige fødsel) vil jeg nå påstå at du ikke har store "veien tilbake?"...lykke til alle sammen...en sjønner fort selv når fødselen virkelig er i GANG mener nå jeg!! Hehe...

Skrevet

Jeg fødte for snart 2 mnd siden, er bare inne her og sniker! ;-)

Med meg så regnet de at fødselen var i gang når det var under 10 minutter mellom riene. Og det var det når vi begynte å ta tiden, så fødselen min varte i MINST 19 timer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...