Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Kjenner de noen som får penger de ikke skal ha .Så sladrer de med en gang. Hvorfor ikke feie for si egen dør sikkert masse der,før man begynner å feie andre steder. Bare ser andre innlegg her om det.....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Klart man skal si fra når folk svindler til seg penger. Man står da ikke å ser på at kriminalitet blir begått uten å varsle. Dette er penger som skal komme de som trenger det til gode. IKKE til svindlere og skurkefanter som ikke gidder å jobbe!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Hvor mange skurkefanter er det ikke av alle dissa asylsøkerene som får alt i henda og ikke vil jobbe. Ja de som trenger det men de som trenger det får ikke en dritt. Som eldre og narkomane som vil komme på rett vei. Det er andre som skal ta seg av svindling ikke vi...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Det er VÅRE penger det blir svindlet av så selvfølgelig er det vår sak når folk stjeler fra felleskassa. (å blande inn innvandrere og komme med brunskvetting blir usaklig her så det gidder jeg ikke kommentere engang)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Når en vet at noen svindler, så har en faktisk plikt til å melde fra. Du vet at de som bare står å ser på at lovbrudd blir begått, er nesten like skyldige selv? De verste "mobberne" er de som vet og stilltiende godtar......... Dette har ikke med å feie for egen dør, men å jobbe for å få et samfunn som er bedre for alle. Og ang det med alenemødre og "alenemødre", så er det fullt forståelig at en melder fra. For de som svindler her og later som om de er alene, er de som skaper så mange vansker for de som virkelig er alene med ungene. Både når det kommer til NAV og det å bli trodd der, og når det kommer til det generelle ryktet og oppfattelsen av aleneforsørgere i samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Når det gjelder alenemødre og "alenemødre" er det IKKE slik at alenemødrene FORTJENER så mye mer penger enn "alenemødrene". Å hindre svindel dreier seg ikke om å sørge for at pengene går til dem som fortjener det, men om at det skal gå til dem som har rett på støtte, fortjent eller ikke. Det er ekte alenemødre som velger å leve uten å jobbe som gir opphav til det generelle ryktet og oppfattelsen av aleneforsørgere i samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 Nå lager du dine egne regler, som blir slik du liker dem. Du nekter å følge de reglene og lovene som faktisk ER i dette samfunnet. Gjør du dette på alle områder som du tjener mest på å lage egne regler? Jaja..... da er du vel en lovbryter av hjerte? Det er få virkelige alenemødre som bare går hjemme. En mottar nemlig støtte selv om en jobber. Da blir støtten redusert etter inntekt. Men like fullt står en som en av de som mottar trygd. Og det er ikke de som er grunnen til at en som er enslig forsørger sliter med å skulle hele tiden bevise overfor NAV at de faktisk er alene.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Nei, jeg lager ikke mine egne relger og nekter ikke å følge de lovene og reglene som faktisk ER. Jeg er altså ikke en lovbryter av hjerte, og mottar ikke noe fra NAV. MEN: Jeg har min egen oppfatning om hvem som fortjener støtte. Og det gjelder ikke alle alenemødre, like lite som det gjelder alle politikere på etterlønn etc. En alenemor mottar nemlig støtte selv om hun jobber. Da blir støtten redusert etter inntekt. Men like fullt står en som en av de som mottar trygd, bidrag, dobbel barnetrygd og skatteklasse 2. Det er ikke alenemødre som er grunnen til at en som er enslig forsørger sliter med å skulle hele tiden bevise overfor NAV at de faktisk er alene. Så klart ikke. Men det er alenemødre som er grunnen til at en som er enslig forsørger sliter med å skulle overbevise folk flest om at de FORTJENER så mye mer støtte enn "alenemødre".
Gjest losen Skrevet 21. november 2009 #10 Skrevet 21. november 2009 Synest vel egentlig det er bare bra om det blir varslet om trygdesvindel. Og synest vel egentlig det er bra at det blir varslet om promillekjøring og andre straffbaren forhold. En gir jo bare beskjed om at det muligens kan være noe der, og at det kan være lurt for politiet å etterforske litt. Er det ikke ulumskheter på gang, så er det jo greit. Da er jo det oppklart. Ringt til politiet en gang, om en bil som kjørte sikk sakk, opplyste om farge, og registreringsnummer, og veistrekning. Om politiet dro ut, det vet jeg ikke. Om vedkommende var full, vet jeg heller ikke. Men det kunne de jo da finne ut.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #11 Skrevet 21. november 2009 Hva med toll-svindel? Jeg kjenner en som var i Sverige mindre enn 24 timer, og som tok med seg røyk hjem uten å fortolle....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå