Gå til innhold

Underlivet mitt ser ut som en slagmark....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt redd nå... jeg fødte for 7 uker siden, å alt er gått fint, men... Begynnte å blø i noen sting i dag etter jeg var på do, så fant frem speilet for å se. Rundt skjeden er det en masse kolmper, også langt opp inni når jeg kjenner etter. Har ikke sett det før, men har ikkje kikket så nøye heller etter fødselen. Noen som vet hva det kan være, er det farlig? Gjør ikke vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med legen din, du har jo rett på en etterkontroll 6 uker etter fødsel.

Skrevet

Var på seks ukers kontroll i går men da hadde jeg ikke sett dette, og vi tok ikke gyn fordi det ikke virket som om noe skulle være galt... Ingen som vet hva dette kan være??

Skrevet

Velkommen i klubben=)

ikke uvanlig at høna er herpet etter å blitt strekt og sprengt.

Har selv masse arrvev og ser helt jævlig ut. 3 år siden fødsel nå.

Skrevet

Hallo??

Du har akkurat trykket ut en 4 kgs unge gjennom et høl som pleier å være ganske lite.

Er ikke rart at det ser ut som ei flyulykke nedentil!

Så lenge det er vondt, er det nok ikke noe farlig.

Er 10 mnd siden jeg fødte, og høna mi er langt fra slik den var før, da omkretsen på det eneste som rotet rundt inni der var betraktelig mindre enn omkretsen på hodet til sønnen min.

Relax!

Skrevet

Jeg kan ikke gå rundt slik resten av livet, ser jo ut som omjeg har byllepest!!!

Skrevet

Denne måtte jeg svare på. Jeg har presset ut en ungen over 4 kg og revnet hele grad 3b, og jeg ser ut som før der nede.

Er nå 6 mnd siden fødsel. Men vi sjekket allerede før det hadde gått 6 uker, minn mann satt med lommelykt og gransket, hehe. Høres helt teit ut, men jeg var så innmari bekymret siden jeg hadde revnet så mye. Eneste forskjellen han så var at jeg var litt rød på den ene siden. Jeg var sikkert på at det skulle se ut som en slagmark der nede.

Ingen her inne vet om det er slik det skal være, kan godt hende det er noe du trenger legehjelp til, eller så er det kanskje normalt som noen andre her sier. Det jeg prøver å si er at det er mange komplikasjoner vi kvinner kan få i ettertid med underlivet etter å ha født et barn, derfor er det så viktig å få sjekket dette ut med gynekolog.

Kan hende du må leve med dette ''problemet'', kan hende du må ha kirurgisk hjelp for å få det bort eller det kan hende det går bort av seg selv etter noen måneder. Vi er så forskjellige, noen bruker lang tid på å bli ''seg selv igjen'' der nede og noen som meg er det kort tid etter.

Ikke bekymr deg for dette, bestill deg time til en gynekolog.

Skrevet

Jeg har født 4 store barn, veldig store. Og jeg har aldri hatt de problemene du beskriver. Men jeg hadde nok oppsøkt lege om jeg var deg.

Skrevet

Jeg har født ett barn og så/ser helt jævlig ut selv etter to stk reoperasjoner=(

Skrevet

velkommen i klubben! ser jævlig ut hos meg også 10 mnd siden fødsel, revnet mye..... kanskje skjedeveggene dine har klappet kitt sammen på en måte, at det har sunket ned litt samt at blæra di også har sunket ned litt..... det har det ihvertfall hos meg, ser tydelig at blæra er nedsunken ihvertfall.... Har ikke vært hos noen lege med det, tør ikke for det er så stygt rett og slett....

Skrevet

Kan være at de har sydd deg stygt sammen. Mora mi ble veldig stygt sydd sammen etter en av sine fødsler, men da hun fikk en baby til sydde de underlivet sammen på nytt mye penere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...