Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Står og lager boller, men mangler sukker. Mannen min er i butikken for å kjøpe, men det har seg slik at gjæren allerede er smuldret og blandet med melken. Gjør det noe om den blir kjølig før resten av ingrediensene blandes i?? Blir den ødelagt?
Gjest mphs Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Nei det tar bare lengere til å heve deigen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Men kan det vært lurt å ettervarme væsken først, eller har ikke dette betydning?
Gjest mphs Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Jeg ville nok ikke varmet opp gjæren en gang til da jeg ville vært redd for at den døde. Hev heller deigen over vannbad så går det fortere.
MrsMilla Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Går nok helt greit. Noen ganger kjører jeg i litt melis eller vaniljesukker når krisa er på topp, alternativt ha i litt jus. Stort sett sukker alt sammen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå