Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Vi har leid en tomannsbolig nå i 3 år. Mannen (i ca 50årene) som leier under oss flyttet inn rett etter oss.. Han er en skrue, men alltid vært hyggelig og hjelpsom.. Men nå har sambo fått høre fra en bekjent (som kjenner hans familie godt) at denne mannen har forgrepet seg på en av sine sønner.. Nå ble jeg fryktelig usikker på hvordan vi skal håndtere situasjonen.. For nå er situasjonen sånn at vi skal kjøpe hus om ca 1 år, så det virker litt håpløst å flytte nå når vi likevel snart skal flytte.. og plassen vi bor på nå er perfekt for oss på dette tidspunktet (nært besteforeldre, barnehage, jobb) bortsett fra dette.. Barna våre er aldri ute alene, eller i nærheten av denne mannen alene.. Og så har vi allerede bodd her i 4 år uten at noe mistenkelig har skjedd.. Men samtidig.. Dette er jo muligens en pedofil mann! Uff.. vanskelig situasjon.. Tenker at om noen andre hadde skrevet dette hadde jeg svart "flytt omgående!!" mens når jeg selv er i situasjonen ble det liksom så vanskelig å vite om man skal stole på ryktene og bli helt hysterisk.. Jeg ser heller ikke helt hvordan han skal få mulighet til å komme i nærheten av mine barn når vi alltid er sammen med dem (de er for små til å gå ut alene).. Barna har ingen kontakt med ham i det hele tatt.. Han hilser kun på oss voksne når vi møtes utenfor (noe som egentlig er sjeldent da han jobber på natta).. Samtidig så tenker jeg: man vet jo aldri hva sånne mennesker kan finne på? Noen som har noen synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Siden dere skal flytte om et år så ville jeg latt som ingenting og fortsatt å passe på barna på samme måte som dere har gjort. Forstår det er ubehagelig, men man har uansett aldri kontroll på om det finnes pedofile i nabolaget, og en kjent pedofil er uansett mye tryggere å ha i nærheten enn en ukjent pedofil.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Så lenge dere har full kontroll på barna deres, og er obs på ev andre barn som kommer rundt huset, tror jeg dere kan bo der til hus-situasjonen ordner seg neste år. Det er dessuten ikke sikkert det er noe sant i disse ryktene, og da er det fryktelig for ham å bli stemplet som pedofil av naboene...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Men nå har sambo fått høre fra en bekjent (som kjenner hans familie godt) at denne mannen har forgrepet seg på en av sine sønner.. Hvorfor ikke konfrontere mannen med dette? Han er tydeligvis skilt/ikke lenger samboende. Mest sansynlig koker det hele ned til at i forbinnelse med brudd/skilsmisse/samværskonflikt har hans ex mistenkt ham. I det minste burde du forhøre deg med denne bekjente (som kjenner hans familie godt) om det egentlig er slik at mannen er dømt eller i det minste tiltalt eller minimum anmeldt. Eller om det bare er noe exen hans har pratet om med sine venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå