Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Jeg er uplanlagt gravid, og venter gutt til våren. Har tvillinger som vil være 2 år og 2 mnd når babyen kommer. De går fulltid i barnehagen nå. Noe vi lenge har tenkt på som luksus siden mannen min jobber lite (ufrilvillig). Han tar det han får, men jobber nesten bare ettermiddag og helg. Så egentlig trenger vi jo ikke å ha barna i barnehage for tida. Vi vil heller ikke si opp plassene, siden han prøver å få seg fulltidsjobb, type 8-4. Og vi ser jo også at ungene har godt av å gå der. De trives. Men vi har tenkt på å redusere til kanskje 50 %. Jeg jobber fulltid btw. Men når babyen kommer skal jeg jo være hjemme ca. 1 år. Jeg ser mørkt på å ha tre småttiser hjemme sammen med meg. Men det kan jo hende samboeren blir hjemme sammen med oss, hvis han ikke har fått seg mer jobb. Og da blir det jo kanskje koselig, at hele familien er hjemme. Sikkert ikke så mange som er i samme situasjon som meg, men hva hadde dere gjort? Fortsatt hatt tvillingene fulltid i bhg eller evt. hvor mye hadde dere redusert plassene med? Må legge til at det er mest av økonomiske årsaker vi tenker på å redusere barnehageplassene. Og hovedgrunnen til at vi vegrer oss for å gjøre det, er at barnehagen er full og at det kan bli vanskelig å få full plass på 1-2-3, hvis vi ønsker det igjen. Hmm... vanskelig dette. Noen med gode råd?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Jeg synes det høres taktisk ut nettop å redusere mens du går hjemme... Da sparer dere penger. Hvis mannen din skulle få seg jobb er det ikke krise hvis dere ikke får fulltidsplass med en gang for du er jo hjemme uansett. Tre små klarer du fint! Mamma hadde tvillinger og to utenom og tok utdannelse i tillegg. Det blir dessuten veldig koselig hvis tvillingene dine får være mye med babyen og knyte sterke bånd til den.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Takk for svar:) Ønsker flere synspunkter. Gjerne fra folk som har vært i lignende situasjoner. Hvordan takler 2-åringer å gå 50% i bhg? Anyone? Noen som kan legge ut på skravle for meg, kanskje flere som svarer der?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 søstra mi har sine 3 åringer i barnehage hver dag og er hjemme med liten en på 6 måneder. Jeg ville kanskje redusert litt, 80% eller noe, og så kunne jeg bestemt litt selv. Kanskje får du en kolikkbaby og trenger all den søvnen du kan få på dagtid, da er det godt å ha barnehageplass til tvillingene. Har du full plass så kan du jo likevel ha dem hjemme når det passer:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Veldig enig med anonym over her. Hvis du faktisk HAR barnehageplassene så kan du heller kutte ned på tiden hvis du ser at det lar seg gjøre. Ville absolutt sett an babyen den første perioden før jeg hadde tatt de andre ut av barnehagen. I en omstillingsperiode kan det også være gunstig for tvillingene å ha barnehagen som en fortsatt stabil faktor i livet. Jeg syntes i hvert fall at det tok noen måneder å finne en stabil rytme for oss alle. Når det gjelder mannen din ville jeg nok ikke gått ut fra at han blir værende hjemme over tid, i hvert fall ikke planlagt ut ifra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå