Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt, evt skal ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge i forveien av termin ble det tatt?

Mannen her i huset skal bort, må ikke men dette er noe jeg unner han pga situasjonen han er i. Det er i forbindelse med jobb og viktig for starten på året og sesongen.

Men så har det seg slik at han drar 14 dager før termin, og kommer hjem en uke før termin.

Så jeg har jo mulighet til å ta ks en uke før termin, men er ikke det da storsannsynlighet for at ting kanstartr av seg selv da?

Kan jo evt ta 16 dager før men da blir han jo borte i en uke rett etterpå og det er heller ikke ønskelig. Trenger sårt hjelp etter ks tipper jeg. Har ett barn fra før og.

Så mitt spm er:

når hadde dere ks i forhold til termindato og gikk det greit i forhold til at det ikke startet selv. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du får tatt ks 16 dager før termin, det blir i meste laget. Jeg hadde 11 dager før, og selv det er litt tidligere enn de fleste. Ca 1 uke er det mest vanlige. Fødselen kan starte av seg selv, men om den ikke er kommet for langt tar de ks uansett dersom det er planen.

Jeg ville ikke dratt bort i det tidsrommet du nevner hadde jeg vært mannen din...

Skrevet

Han sier selv selvfølgelig at han blir hjemme, men denne turen vil bety mye for han og det vet jeg fordi har vært med på dette selv.

Men jeg unner han å være med på denne oppkjøringsturen.

Men hvis det er vanlig med 1 uke så får vi satse på at det ordner seg... Men har dere hørt om noen som gikk i fødsel før oppsatt ks?

Huff, vanskelig!!! :)

Skrevet

KS er ikke dritt, det kan faktisk være forskjell på liv og død!

Tenk deg om ano 18:34

Selv hadde jeg planlagt KS 14 dager før.

Skrevet

Saklig kommentar, anonym, å lire av seg at ks er noe dritt. Kan være like saklig jeg også, siden jeg har fødselsangst, og si at vag. fødsel er noe kjempestort. Hadde en super ks-fødsel jeg, ihvertfall!

Skrevet

jeg skal ha ks 12 dager før termin

Skrevet

Begge to 14 dager før termin. Med det første fikk jeg velge mellom 5 dager (mandag til fredag) og valgte fredag så da ville det jo blitt mer enn 16 dager før termin hadde jeg valgt en tidligere dato. Tror ikke en dag fra eller til har så mye å si. Men det er jo greit å ha mannen din der rett etter keisersnittet da...du trenger nok litt hjelp:-)

Skrevet

Mine to KS var planlagt til 21 dager før termin og 15 dager før termin.

Skrevet

Keisersnittet var planlagt å tas 10 dager før termin, på sykehuset her nekter de å ta det noe tidligere om det ikke er medisinske grunner til det..

Men vannet mitt gikk 15 dager før termin (5 dager før snittdatoen) så da ble det er hastesnitt istedenfor et planlagt et.

Skrevet

Mine KS var 12 og 8 dager før termin. Ikke snakk om noe tidligere, selv om jeg ville det. var også redd det skulle starte av seg selv. Kommer kanskje an på hvor stort barnet er? vet ikke, men de vil hvertfall ha de inne imagen lengst mulig

Skrevet

Jeg hadde KS 6 uker før termin, men det var pga vannavgang og fordi fødselen ikke kom i gang av seg selv:)

Skrevet

Sjansen for at barnet må legges inn på nyfødtintensiv pga pusteproblemer er økt hvis man tar ks tidlig - det er til og med forskjell på ks tatt i slutten av uke 38 og ks tatt i uke 39!

Helt ærlig: Babyens helse er viktigere enn denne jobbturen til samboeren din. Han sier jo selv at han kan kutte ut turen, og hva du unner ham å gjøre og ikke er ikke så vesentlig. Helse går foran. Hør på rådene du får på sykehuset. Her tas planlagte ks 7-10 dager før termin, og dette tror jeg er det vanligste rundt omkring i landet.

Tror du forresten samboeren din ønsker å være med på ks tatt 16 dager før termin, for så å dra fra dere for å dra på jobbtur? Og miste de første dagene i babyens liv? Forøvrig vil du trenge hjelp etter ks, tro du meg. Det vil være veldig slitsomt å ta seg av en nyfødt helt alene de første dagene etter at du kommer hjem fra sykehuset, og det er umulig å si på forhånd hvordan formen din blir.

Skrevet

Helt ærlig...hvis du over her tror at barnet har høyere risiko for å have på nyfødt intensiven i slutten av uke 38 enn i uke 39 har du rett og slett ikke peil på hva du snakker om.... i slutten av uke 38 er det 1 uke til termin!

Skrevet

På Ullevål sa de til oss at de har gåt bort fra 14 dager før termin, og at de nå tar tidligst en uke før termin dersom det ikke er noe medisinsk som spiller inn. Jeg fikk ks 5 dager før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...