NostraStoria Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Er det vanlig at kynnerne blir mye kraftigere og vonde i siste semester? Jeg hadde flere kynnere gjennom dagen i går, og da kvelden kom fikk jeg noen så kraftige og smertefulle at jeg begynte å lure på om noe var i gang! Var veldig vondt, og fikk de med jevne mellomrom. På slutten fikk jeg noen vonde, korte og så roet det seg helt...uff, ble litt nervøs jeg da. Vil jo ikke at lillegutt skal komme ut allerede nå, håper han venter til januar!
NostraStoria Skrevet 21. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. november 2009 Ingen som vet om dette er normalt? Eller tegn på fødsel?
*pooh* Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Heisann Litt usikker på dette, men som man har hørt hele veien er at kynnere Ikke skal være vonde eller regelmessige, men er jo ikke lett å si. Går det over når du rører på deg og skifter stilling? Har også en del kynnere, hatt siden uke 18-19, men føler nå at det er oftere at magen er hard hele tiden. Men har ikke smerter i tillegg. Er sikkert vanlig at man får tettere og kraftigere kynnere mot slutten, men du kjenner selv på kroppen hvor usikker eller bekymret du blir, og da kan du jo gjerne ta en tlf til føden for å høre. Har selv begynt å av og til få mensaktige antydninger, ikke mye smerter men, blir litt sånn"hjeeelp!" når jeg kjenner det, er absolutt ikke klar for noe fødsel i aller nærmeste framtid!
NostraStoria Skrevet 21. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2009 Takk *pooh*..har også hørt at de ikke skal være smertefulle. Syns ikke det gjør så veldig vondt når magen blir steinhard, det skjer veldig ofte nå om dagene. Men f.eks i går så bare bygget det seg opp gjennom dagen, til slutt fikk jeg så vonde sammentrekninger at jeg ikke greide å holde meg oppreist...konsentrerte meg om å puste rolig på tross av det gjorde så vondt. Var mellom utropene *auuuuuuuuu*... Hadde flere slike vonde kynnere med noen minutters mellomrom..men etterhvert så varte de i kortere tid hele tiden, helt til de sluttet helt. Begynte litt igjen i morges også...har mye smerter foran, ganske langt ned. Føler det er under skambeinet - så tror ikke det bare er bekkenløsningen som er med på den smerten. *gosh* føler meg skikkelig sutrete her nå, men blir litt fortvila og lei kjenner jeg. Får ta en tlf til føden hvis det fortsetter i dag tror jeg...liker ikke å ringe hvis det er helt normalt dette her. Ha en fin dag *pooh*! Nå nærmer vi oss termin!
NostraStoria Skrevet 21. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2009 De går ikke over når jeg rører på meg eller skifter stilling - ser jeg glemte å svare på dette.
*pooh* Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Huff nei, er ikke lett å vite liksom... Jeg vet heller ikke om jeg hadde ringt, man vet jo ikke hva man skal ringe om, men virker som om folk ringer stadig vekk til føden av diverse grunner,men ville selv ikke gjort det før det viirkelig var noe skummelt på gang, men er jo fint å vite de er der da Selv tenker jeg på dette med spark osv, synes alle har en så veldig akriv baby, at de blir vekket på natta osv, ikke her i gården, han liker tydeligvis søvnen sin! Men kjenner litt hver dag, men er sånn annen hver dag med hvor mye liksom, men jeg tenker at bare jeg kjenner noe i det hele tatt så får jeg ta det med ro Hvordan er gutten din i magen da? Ja tenk, vi har ikke lenge igjen nå, helt merkelig å tenke på!
NostraStoria Skrevet 21. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2009 Du trenger ikke å bekymre deg for at du ikke våkner av ham på natta. Min sover også store deler av natta (tror jeg vhertfall) pleier ikke å våkne av spark før rundt 5-6 tiden. Litt koselig måte å våkne på om morningen da. Ang aktivitet så har han 1-2 dager der han er kjempeaktiv, og så alltid 1 dag da han er rolig. Tenker bare at han ligger litt på lading! Gleder meg helt sykt til å få se ham!! Håper alt går bra med deg, ha en fin kveld *pooh*!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå