Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Jeg er ganske sikker på at jeg har bipolar lidelse, kommer meg ikke til legen for å snakke om det. Men hvis jeg skulle være så flink en dag og prøve å få fikset dette og det skulle bli slutt mellom meg og barnefar når jeg har denne sykdommen stemplet på meg, vil jeg da ha sjangsen i det hele tatt til å få foreldreansvaret for barnet vårt hvis han skulle sette seg til motvegre og lage en rettssak ut av dette? For holdet har vært dårlig i mange år og vi holder sammen kun pga henne, jeg er dritredd for å søke hjelp fordi jeg ikke vil miste henne Jeg fungerer my bedre uten han når det gjelder barnet, for da kan jeg kjøre mine egne rutiner som får dagen til å gå, når vi er to så skurer det litt mer fordi han ikke vil prøve å ta del i hva jeg prøver å legge opp til for å prøve å få dagen til å fungere noenlunde normalt
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Vil vel tro at det kommer an på hvordan du fungerer i hverdagen med din lidelse. Store forskjeller der. Og du har jo ingen diagnose, så det er jo ikke sikkert det er det du har. Ville ha prøvd og kommet meg til lege for samtale, hvis jeg var deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 For all del. kom deg til lege og få medisiner! Gift med en mann med lidelsen, og jeg klarer aldri i verden hverdagen med denne mannen, hadde det ikke vært for medisinene han tar hver dag.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Dra til legen og få sjekket opp om det er det du har. Er jo ikke sikkert det. Men om du skulle ha det så må du ha medisiner for det, hvis ikke kan han fort ta fra deg barna senere om du blir manisk og deppresiv. Jeg vokste selv opp med en mamma som er bipolar. Dette var det ingen som visste, vi bodde på et lite sted. Hun fikk diagnosen i fjor og går nå på medisiner og har blitt en helt annen person, heldigvis. Oppveksten med en bipolar mor uten behandling vet jeg påverker barna så utrolig negativt. Var ett helvete og jeg sliter med minner enda. Dra til legen. Du har ingenting å tape, bare allt og vinne. Barna skal ikke vokse opp med en bipolar mamma uten medisiner i alle fall. Med medisiner kan du klare det :-). Og jeg sier det igjen: det er ikke sikkert du har det og siden du grubler over dette så er det godt å få en bekreftelse på om det er tillfelle eller ei. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Hvis du har bipolar lidelse, er det vel ikke diagnosen som eventuelt er et problem i forhold til om du kan ha daglig omsorg for barnet ditt (jeg antar det er det du mener når si skriver foreldreansvar) eller ikke. Det avgjørende er jo hvordan du fungerer i hverdagen. En udiagnostisert lidelse merkes sikkert av alle andre også, særlig av mannen din. Hvis han skulle ønske å bruke noe mot deg for å få ha barnet mest hos seg, vil det jo være en smal sak å bruke symptomene. Hvis du derimot oppsøker lege, så tar du ansvar for deg selv og det er dermed mer sannsynlig at du også kan ta vare på barnet. Dessuten har mange med bipolar lidelse god virkning av medikamentell behandling. Symptomene vil altså bli mindre og det er mindre grunn til å tenke at du ikke kan ha daglig omsorg for et barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå