Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 vannet gikk først, men riene kom ikke før senere.. plutseli ble det vondt og det gikk to timer til jeg hadde full åpning, pressa så i 50 min..altså ca. 3 timer fra første vonde ri..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Kort åpningstid, men relativt lang trykketid. Hva med meg? Første; 8 timer fra 4 cm (46 timer totalt), 90 min press Med andre; 4 timer fra 4 cm (11 timer totalt), men bare 2 minutter fra 7 cm åpning til babyen var født.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Hva med meg da: Første mann: rier begynte kl 19.00 og ungen var ute kl 4. pressrier i ett kvarter Andre mann: rier begynte kl 22.00 og han var ute kl 5. Pressrier i 25 min
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 jeg hadde 2 cm åpning ca 1 time etter at vannet gikk, en time etter 2cm hadde jeg full åpning og ca 40 min etter var han ute...så ca 2 timer og 40 minutter da fra vannet gikk til han var ute...litt mindre enn jeg trodde siden jeg er førstegangs
soleia Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Iflg mi jm hadde du då ein styrtfødsel. Eg fekk første ri kl 01, og ca kl03 hadde eg 8 cm åpning. Babyen vart fødd 04.20 Mi jm sa at det var på grensa til styrtfødsel, som for førstegangs vert rekna for 3 timar frå regelmessige rier til barnet er ute.
Gjest Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Ja, vil det er raskt til førstegangs å være. Min rekord er 5-10 cm på ca 13-14 minutter. Au! ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 takk for svar:) det jeg husker etter fødselen var at jordmoren sa at ved neste fødsel var det bare å holde seg veldi nærme sykehuset;) for når det gikk så raskt nå, kom det sikkert til å gå dobbelt så fort neste gang...men jeg håper det ikke går alt for fort, for jeg rivna en del ved fødselen, og vil ikke oppleve det en gang til:S hi
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 De fleste sykehus regner deg vel for å være i fødsel fra du har ca 4 cm åpning eller smertefulle rier oftere enn hvert tiende minutt. En gjennomsnittlig førstegangsfødsel varer da i 16 timer.. Men det er jo alltid noen som drar snittet opp og noen som drar det ned, du drar nok gjennomsnittstiden betraktelig ned Jeg brukte 23 timer med min første og 18 timer med andremann.
Bunnies by night Skrevet 21. november 2009 #10 Skrevet 21. november 2009 Fra fire cm til full åpning - to timer - au! Så 20minutter med press før han var ute. Jeg synes det gikk unna! Vondt var det i hvert fall;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. november 2009 #11 Skrevet 21. november 2009 jeg forstår ikke det der styrtfødselsgreiene. for jeg ble ikke definert som det og jeg fødte på 45 min. men jeg var i utganspunktet innlagt da, pga lite liv. kanskje det har noe med saken å gjøre
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #12 Skrevet 21. november 2009 syns det er rart at en fødsel på 45 min ikke blir kalt styrtfødsel... min andre fødsel varte 70 minutter fra første rie til hun var ute. veeeeldig vondt. mye skriking kan du si hehe jordmora sa det var styrtfødsel. håper ikke det skjer neste gang, men er nok fare for det dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå